Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥΜΑΡΙΝΟΥ ΟΥΖΟΥΝΙΔΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ



Τετάρτη, 24 Οκτωβρίου 2012
 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ  ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ  κ. Σ. ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΕΒΡΟΥ ΜΑΡΙΝΟΥ ΟΥΖΟΥΝΙΔΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ


 
Σε απάντησή του σε ερώτηση του Βουλευτή Ν. Έβρου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ κ. Μαρίνου Ουζουνίδη σχετικά με την Εγνατία Οδό, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σταύρος Καλογιάννης αναφέρει τα εξής:


 
«Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», για την υλοποίηση των εργασιών συντήρησης και λειτουργίας του οδικού δικτύου των αυτοκινητοδρόμων της (κύριου άξονα και καθέτων αξόνων), έχει εγκατεστημένους, κατόπιν σχετικού διαγωνισμού, Αναδόχους συντήρησης και λειτουργίας που κατανέμονται γεωγραφικά, ως εξής:


  • Τμήμα Ηγουμενίτσα - Παναγιά: Ανάδοχος ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.
  • Τμήμα Παναγιά - Κλειδί:  Ανάδοχος ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.
  • Τμήμα Θεσσαλονίκη - ΑγΑνδρέας Καβάλας: Ανάδοχος ΙΟΝΙΟΣ Α.Ε.
  • Τμήμα Αγ. Ανδρέας - Κήποι: Ανάδοχος ΙΟΝΙΟΣ Α.Ε.
  • Κάθετος Άξονας Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή: Ανάδοχος ΤΟΜΗ Α.Ε.
  • Κάθετος Άξονας Λαγκαδάς - Σέρρες - ΠρομαχώναςΑνάδοχος ΤΟΜΗ Α.Ε.

Αναφορικά με τις πινακίδες της  Εγνατίας Οδού και των Κάθετων  Αξόνων, σας γνωρίζουμε ότι δυστυχώς, πολλές φορές, δέχονται βανδαλισμούς.


Πρόκειται για ένα πρόβλημα, για  το οποίο γίνονται συνεχείς προσπάθειες  να αντιμετωπιστεί με καθαρισμό ή  αντικατάσταση των πινακίδων.

Η συντήρηση των πινακίδων και  η αντικατάσταση τους είναι μια  εξαιρετικά δαπανηρή και χρονοβόρα διαδικασία, η οποία εκτελείται μέσω των εργολαβιών συντήρησης της οδού.

Από τους αναδόχους συντήρησης και  λειτουργίας εκτελούνται επίσης εργασίες λεπτομερούς επιθεώρησης  των στοιχείων ασφαλείας της  οδού (περίφραξη, στηθαία ασφαλείας κτλ.) σε περιοδική βάση.

Πρέπει να επισημανθεί ότι η  είσοδος ζώων στον αυτοκινητόδρομο  αποτρέπεται από την υφιστάμενη περίφραξη σε ολόκληρο το μήκος των  αυτοκινητοδρόμων, δεν μπορεί, ωστόσο, να αποκλειστεί στις περιοχές των  Ανισόπεδων Κόμβων. Για το λόγο αυτό έχουν τοποθετηθεί σχετικές πινακίδες κινδύνου. Επίσης, το τελευταίο χρονικό διάστημα, παρατηρούνται φαινόμενα κλοπής του φράχτη περίφραξης, τα οποία αντιμετωπίζονται με την εξαρχής τοποθέτηση νέων υλικών.

Από τα στοιχεία που τηρούνται στην Εταιρεία, προκύπτει ότι δεν έχει σημειωθεί κανένα θανατηφόρο ατύχημα εξαιτίας εισόδου ζώου στον αυτοκινητόδρομο.

Συνολικά, όπως προκύπτει  από την παρακολούθηση και  σύγκριση των δεικτών οδικής ασφάλειας (ατυχήματα  προς διανυθέντα οχηματοχιλιόμετρα), το επίπεδο ασφάλειας που παρέχει η Εγνατία Οδός είναι υψηλότατο και αντίστοιχο των ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων.

Η διαγράμμιση της  οδού γίνεται επίσης σε προγραμματισμένα χρονικά διαστήματα, μέσω των εργολαβιών συντήρησης και λειτουργίας. Το ίδιο συμβαίνει και με την αντικατάσταση καμένων λαμπτήρων στους ιστούς οδοφωτισμού.

Ωστόσο, το συγκεκριμένο πρόβλημα στον οδοφωτισμό οφείλεται  σε κρούσματα κλοπών καλωδίων ηλεκτροφωτισμού. Για το θέμα αυτό έχουν ενημερωθεί επανειλημμένα και εγγράφως οι τοπικές  αρμόδιες υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς επίσης και το γραφείο του Γενικού Επιθεωρητή Βορείου Ελλάδος της ΕΛΑΣ.

Από την Εταιρεία γίνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες για  την επανεγκατάσταση των κλεμμένων  υλικών.

Η καθαριότητα της  οδού και των εγκαταστάσεων της πραγματοποιείται προγραμματισμένα και κυκλικά (ανά τμήμα οδού ) και όχι αποσπασματικά, από τα συνεργεία καθαριότητας των Αναδόχων που εργάζονται σε καθημερινή βάση.

Πρέπει να τονιστεί επίσης ότι σε κάθε περίπτωση αντικείμενα  τα οποία μπορεί να είναι επικίνδυνα για τους χρήστες της οδού, όπως κατεστραμμένα ελαστικά, νεκρά ζώα κλπ. απομακρύνονται καθημερινά, ενώ και ο καθαρισμός των Χώρων Στάθμευσης και Αναψυχής πραγματοποιείται επίσης σε καθημερινή βάση.

Στην Εγνατία Οδό  και τους Κάθετους Άξονες είναι εγκατεστημένα 16 συνεργεία συλλογής απορριμμάτων, τα οποία συλλέγουν και διαχειρίζονται περιβαλλοντικά περισσότερους από 120 τόνους απορριμμάτων ετησίως.

Σχετικά με την αναφορά  της Ερώτησης σε ημιτελή έργα, πρέπει να σημειωθεί ότι στην Εγνατία  Οδό έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα κατασκευής  (εκτός από τμήμα μήκους περίπου 800μ. )

Πρόσφατα υπογράφηκαν  οι συμβάσεις για την κατασκευή  των έργων υποδομής των Σταθμών  Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α)  στην περιοχή Ελευθεροχωρίου Θεσπρωτίας, Σώστη Ροδόπης και Αρδανίου Έβρου, γεγονός που σηματοδοτεί την επιτάχυνση των διαδικασιών εκ μέρους της Εταιρείας για κατασκευή των απαραίτητων έργων εξυπηρέτησης προς τους χρήστες της Εγνατίας Οδού.

Το επίπεδο ασφαλείας και  λειτουργικότητας των αυτοκινητοδρόμων της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων της διατηρείται συνεχώς στα υψηλά επίπεδα που καθορίζονται για τις οδούς του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου.»


Όπως επισημαίνει ο Βουλευτής  Έβρου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ  κ. Μαρίνος Ουζουνίδης η απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού είναι εκτός πραγματικότητας μη αναγνωρίζοντας την κατάσταση που επικρατεί στην Εγνατία Οδό, απαντώντας με γενικότητες και αποφυγή λήψης μέτρων αλλά και αδυναμίας ανάληψης ευθυνών είτε λόγω κόστους πολιτικού και οικονομικού είτε λόγω παράθεσης συνεχών και ανυπόστατων δικαιολογιών για ότι συμβαίνει στην Εγνατία (π.χ. κλέβουν καλώδια, κλέβουν φράχτες, οι πινακίδες είναι ακριβές, δεν έχει προκληθεί  κανένα θανατηφόρο ατύχημα από αδέσποτο ζώο). Δεν ζητήσαμε περιγραφή-δικαιολόγηση της κατάστασης αλλά λύσεις.  
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου