ΜΑΡΙΑ ΚΟΛΛΙΑ – ΤΣΑΡΟΥΧΑ
ΣΤ’ Αντιπρόεδρος Βουλής των Ελλήνων
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Αριθ. Πρωτ.: 10974/24.05.2013
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Θέμα: Βόμβα στα θεμέλια της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Η υπ. αρ. 101/2013 γνωμοδότηση του ΣΤ΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που αφορά τη μισθολογική και βαθμολογική κατάταξη (προς τα κάτω) όλων των μόνιμων εκπαιδευτικών ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ και των πτυχιούχων ΤΕΙ με ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ από τον κλάδο ΠΕ Εκπαιδευτικών σε κλάδο ΤΕ Δημοσίου και η οποία έγινε πρόσφατα αποδεκτή, φέρνει σε δυσμενή θέση όλους τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ17, ΠΕ18 και ΠΕ 20 και ΤΕ01.
Πιο συγκεκριμένα , η κατάταξη των εν ενεργεία μόνιμων εκπαιδευτικών με την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου έγινε στους κλάδους που αυτοί υπηρετούσαν και σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο ν. 1566/1985. Ο νομοθέτης ορίζει σαφώς , ότι οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται στη δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση είναι απαραίτητο να κατέχουν εκτός του βασικού τίτλου σπουδών επιπλέον παιδαγωγικές σπουδές, τις οποίες παρείχε η ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ και η ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ (σήμερα ΑΣΠΑΙΤΕ), η μοναδική παιδαγωγική σχολή για την τεχνική εκπαίδευση στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον Νόμο, οι πτυχιούχοι της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ διορίζονται έως και σήμερα στον κλάδο των εκπαιδευτικών ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕ) με πλήρη προσόντα, δεδομένου ότι η σχολή είναι τετραετούς φοίτησης και οδηγεί στη λήψη πτυχίου με αναφορά στον όρο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ λειτουργός. Αντίστοιχα , διορίζονται σε κλάδους ΠΕ και οι πτυχιούχοι των ΤΕ, με επιπλέον σπουδές στα παιδαγωγικά στη σχολή ΠΑΤΕΣ της ΣΕΛΕΤΕ, ακριβώς επειδή εκτός από τον τίτλο των βασικών τους σπουδών έχουν και ένα ακαδημαϊκό έτος σπουδών στη σχολή αυτή (άρα πλήρη έτη σπουδών).
Όμως σύμφωνα με την εν λόγω γνωμοδότηση ο νόμος πλαίσιο για την εκπαίδευση 1566/85 και ο τρόπος πρόσληψης των εκπαιδευτικών αποτελούν ειδικές ρυθμίσεις , οι οποίες παύουν να υφίστανται με το ν.4024/2011.
Επειδή όμως στους κλάδους εκπαιδευτικών ΠΕ09, ΠΕ10, ΠΕ12, ΠΕ13, ΠΕ14, ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ20, τα προσόντα διορισμού δεν είναι μόνο το βασικό πτυχίο σπουδών (όπως γίνεται με τις προσλήψεις σε όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα), αλλά απαιτείται επιπλέον του βασικού τίτλου σπουδών (Πτυχίο) και Πτυχίο Παιδαγωγικών Σπουδών της ΣΕΛΕΤΕ (άρθρο 14, παρ.8 ν.1566/85) είναι παράλογη και παράτυπη η απόφαση αυτή.
Εξαιτίας της άδικης αυτής απόφασης και η οποία υποβαθμίζει βαθμολογικά και μισθολογικά 14.000 και πλέον εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Μετά από αυτές τις εξελίξεις η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης , στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, προστατεύοντας τους Εκπαιδευτικούς αλλά και την ίδια την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στην Ελλάδα και κατά επέκταση την ομαλή λειτουργία όλου του Εκπαιδευτικού Συστήματος της χώρας ζητά από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να μην κάνει αποδεκτή τη γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ που δυναμιτίζει τα θεμέλια της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Ερωτάται ο κ.κ. Υπουργός
Η ΟΛΤΕΕ θεωρεί δεδομένο , ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διαθέτει τη σωφροσύνη και την πολιτική βούληση να μην κάνει αποδεκτή την γνωμοδότηση και ότι θα προστατευτούν οι εκπαιδευτικοί αλλά και η ίδια η Τεχνολογική Εκπαίδευση από μια κατάφωτη αδικία, με την οποία ανατρέπονται όλα τα επί 27 έτη θεσμοθετημένα, νομοθετημένα, αποδεκτά από όλους (Πολιτεία και Εκπαιδευτικούς) και ισχύοντα για τους εκπαιδευτικούς κλάδους και την διδασκαλία των μαθημάτων στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Τ.Ε.Ε. Ποιες είναι οι προθέσεις σας σχετικά με την πρόσφατα γνωμοδότηση υπ’ 54/2013 του Ν.Σ.Κ.;
Κατά την άποψή σας η αποδοχή της γνωμοδότησης θα δημιουργήσει ή όχι προβλήματα στη διδασκαλία των μαθημάτων και στην μέχρι σήμερα αγαστή συνεργασία μεταξύ των κλάδων και των ειδικοτήτων;
Αθήνα, 24 Μαΐου 2013
Μαρία Κόλλια Τσαρουχά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου