Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ κ. Α. ΜΑΝΙΤΑΚΗ
ΘΕΜΑ: «Αδιανόητος τρόπος επιβολής της διαθεσιμότητας στο Δημόσιο»
Σύμφωνα με το άρθρο 18 της από 5-12-12 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) «δεν είναι αναγκαία η έκδοση σχετικής πράξης» για την θέση σε διαθεσιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων. Η παραπάνω πρόβλεψη αποτελεί νομικό τερατούργημα αφού οδηγεί στην ακύρωση της ατομικής διοικητικής πράξης (έστω και διαπιστωτικής) ως έννοιας του διοικητικού δικαίου που περιγράφεται στο άρθρο 16 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Για λόγους που εσείς γνωρίζετε άριστα, προσπαθείτε να αποφύγετε την οποιαδήποτε αναφορά σε εκδούσα αρχή και βέβαια την υπογραφή των αντιστοίχων πράξεων από κάποιο αρμόδιο όργανο.
Έτσι φαλκιδεύετε το νόμιμο δικαίωμα προσφυγής των θιγομένων προκειμένου να αναιρέσουν άμεσα τις αρνητικές συνέπειες από την παραπάνω μεταβολή της υπηρεσιακής τους κατάστασης.
Το τελειωτικό χτύπημα στη νομιμότητα ήρθε με την τελευταία ερμηνευτική εγκύκλιο σας όπου το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης δηλώνει «υποχρεωμένο, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του νόμου, να αποδεσμεύσει το σύνολο των υπαλλήλων Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Διοικητικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΙΔΑΧ ΔΕ) των φορέων που υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4093/2012». Πλέον οι εξαιρέσεις συγκεκριμένων κατηγοριών που υπήρχαν στην προηγούμενη ΠΝΠ δεν γίνονται σεβαστές ούτε από το ίδιο το υπουργείο, το οποίο προχωρά μόνο του σε οριζόντιες εκκαθαρίσεις υπαλλήλων θυμίζοντας μηχανισμό ολοκληρωτικού καθεστώτος.
Υπογραμμίζω πως τέτοιες «απρόσωπες» παρεμβάσεις χαρακτήριζαν την γραφειοκρατία της Σοβιετικής Ένωσης όταν εξετόπιζε μαζικά ολόκληρους τους πληθυσμούς περιοχών για να τις εκκαθαρίσει από «αντιδραστικούς» και την Ναζιστική Γερμανία που με τον «νόμο περί επανίδρυσης της δημόσιας υπηρεσίας» του 1933 απέκτησε την δυνατότητα να απομακρύνει ανεπιθύμητους δημοσίους υπαλλήλους.
Μια βασική διαφορά των παραπάνω με το δικό σας νομοθετικό πλαίσιο ήταν ότι ακόμη και τα ολοκληρωτικά καθεστώτα εξέδιδαν ενυπόγραφες διοικητικές πράξεις για την εφαρμογή των νόμων τους... Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε:
- Αφού αποφασίσατε να παρακάμψετε τα αρμόδια για διορισμό όργανα, τα οποία θα έπρεπε σύμφωνα με τον νόμο να εκδώσουν τις όποιες διαπιστωτικές πράξεις, γιατί δεν αναλάβατε εσείςπροσωπικά την ευθύνη υπογραφής των ατομικών διοικητικών πράξεων διαθεσιμότητας μιας και μεταφέρατε την αρμοδιότητα ενημέρωσης του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού στοΥπουργείο σας; Υπενθυμίζω ότι για άλλες μαζικές υπηρεσιακές μεταβολές (προσωρινές μετακινήσεις, μετατάξεις κτλ) ήδη αποκτήσατε το δικαίωμα να αποφασίζετε μόνος σας με την έκδοσηαπλής ΥΑ.
- Πώς εννοείτε τον νομικό τραγέλαφο της θέσης σε διαθεσιμότητα ενός δημοσίου υπαλλήλου χωρίς την έκδοση ατομικής διοικητικής πράξης υπογεγραμμένης από κάποιο αρμόδιο όργανο;
- Πώς είναι δυνατόν να θυσιάζετε το ακαδημαϊκό σας κύρος για να επιβάλετε αυτή την αδιανόητη επιστημονικά μεθόδευση;
Αθήνα, 10.12.2012
Η ερωτώσα Βουλευτής
Μαρίνα Χρυσοβελώνη, Βουλευτής Μαγνησίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου