Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

«ΟΤΑΝ ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ΠΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΑΣΕΠ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΟ ΟΓΚΟ ΥΛΗΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΩΣ Β' ΔΙΑΛΟΓΗΣ, ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ;» ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ



Παρασκευή, 25 Ιανουαρίου 2013
 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ

«ΟΤΑΝ ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ  ΠΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΑΣΕΠ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕ ΥΠΕΡΜΕΤΡΟ ΟΓΚΟ ΥΛΗΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΩΣ Β' ΔΙΑΛΟΓΗΣ, ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ;»


Τις καταγγελίες που  αφορούν το μάθημα της Ιστορίας στα  σχολεία, διερευνά με Ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ.

Σύμφωνα με τον Τέρενς Κουίκ, «η διδασκαλία της Ιστορίας ως μαθήματος β’ ανάθεσης από αποφοίτους άλλων σχολών και όχι φιλολόγων, δίνει το ερέθισμα στους Φιλολόγους, να αντιδρούν με το επιχείρημα ότι αυτή η διαδικασία υποβαθμίζει και υποτιμά το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, όπου οι Φιλόλογοι διαγωνίζονται στην Ιστορία με υπέρογκη ύλη».


«Η τακτική των β’ αναθέσεων παγιώθηκε υπερβαίνοντας  στις πλείστες των περιπτώσεων το όριο των 10 ωρών», υπογραμμίζει ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ και σε συνεννόηση με τον τ. Βουλευτή και νυν Πολιτευτή Φθιώτιδας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Θεόδωρο Χειμάρα, ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό διευκρινίσεις σχετικά με «την επιχειρηματολογία βάσει της οποίας εφαρμόζεται η διοικητική πρακτική της ανάθεσης των μαθημάτων με κριτήριο, όχι την επιστημονική ειδίκευση των εκπαιδευτικών, αλλά τη διαθεσιμότητα και κάλυψη του ωραρίου τους, γεγονός πρωτοφανές και παράδοξο, όχι μόνο για τα ευρωπαϊκά αλλά και για τα παγκόσμια εκπαιδευτικά δεδομένα».

Ακολουθεί το κείμενο  της Ερώτησης.

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΘΕΜΑ: «ΜΑΘΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ»

Κύριε Υπουργέ,

Την τρέχουσα σχολική χρονιά το φαινόμενο της υποβάθμισης του μαθήματος της Ιστορίας, τόσο από επιστημονικής όσο και από διδακτικής άποψης έλαβε τεράστιες διαστάσεις.

Η διδασκαλία της Ιστορία ως μαθήματος β΄ ανάθεσης από αποφοίτους άλλων σχολών (Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής Φιλολογίας, Θεολογίας , Νομικών επιστημών) και όχι Φιλολόγων, υποβαθμίζει και υποτιμά το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, όπου οι Φιλόλογοι διαγωνίζονται στην Ιστορία με υπέρογκη ύλη

Επιπλέον η τακτική των β΄ αναθέσεων παγιώθηκε υπερβαίνοντας  στις πλείστες των περιπτώσεων το όριο των 10 ωρών, όπως σαφώς ορίζεται με την υπουργική απόφαση 23464/Γ2/6-3-2012.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο  μάθημα της Ιστορίας δόθηκαν ως β΄ ανάθεση και 21 ώρες σε αποφοίτους άλλων σχολών στο πρόγραμμα σπουδών των οποίων δεν υπάρχει ούτε μια επισκόπηση Ελληνικής ή Ευρωπαϊκής ιστορίας και ούτε βέβαια οι συγκεκριμένοι απόφοιτοι αξιολογήθηκαν από το ΑΣΕΠ για να διδάξουν το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Επειδή θεωρούμε πως με αυτού  του είδους τις πρακτικές υποβαθμίζεται  η επιστημονικότατα της ιστορίας που είναι μάθημα βαρύνουσας σημασίας ερωτούμε:

  1. Γιατί το μάθημα της ιστορίας υποβαθμίζεται τόσο, καθώς ανατίθεται αποκλειστικά ως β΄ ανάθεση και όχι στους φιλολόγους που είναι απόλυτα καταρτισμένοι για την διδασκαλίατου και ο μοναδικός κλάδος που αξιολογείται μέσω ΑΣΕΠ στο εν λόγω αντικείμενο;
  2. Με ποια επιχειρηματολογία εφαρμόζεται η διοικητική πρακτική της ανάθεσης των μαθημάτων με κριτήριο, όχι την επιστημονική ειδίκευση των εκπαιδευτικών την οποία το ΑΣΕΠ αξιολογείαλλάτη διαθεσιμότητα και κάλυψη του ωραρίου τους, γεγονός πρωτοφανές και παράδοξο όχι μόνο για τα ευρωπαϊκάαλλά και για τα παγκόσμια εκπαιδευτικά δεδομένα;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Τέρενς - Νικόλαος Κουίκ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου