Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2013
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Η Βουλευτής Μαγνησίας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, Μαρίνα Χρυσοβελώνη, μιλώντας σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής τοποθετήθηκε σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.)».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:
«Η εμπειρία των τελευταίων 15 ετών από τις Ανεξάρτητες Αρχές έχει καταδείξει αν μη τι άλλο την πλήρη αποτυχία τους ως θεσμών. Εκτός από το πλήθος των αμφιλεγόμενων αποφάσεων για τις οποίες έχουν υποστεί δριμεία και όχι άδικη κριτική- ενδεικτικώς αναφέρω εδώ το ΕΣΡ και την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων- η ύπαρξη και ο τρόπος λειτουργίας τους όλα αυτά τα χρόνια έχει καταστήσει σαφές ότι δεν συνιστούν τίποτε άλλο, από μια εκχώρηση βασικών θεμελιωδών αρμοδιοτήτων του Κράτους προς αυτές χωρίς προδιαγραφές και προοπτική, στην προφανή προσπάθεια της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας να αποσείσει το πολιτικό κόστος για αποφάσεις που αφορούν σε καυτά ζητήματα, όπως είναι στην προκειμένη περίπτωση η μεγαλόσχημη και όπως αποδεικνύεται, εξαιρετικά δαπανηρή και κυρίως άκρως αμφιλεγόμενη «αξιολόγηση», πρόδρομος των επερχόμενων απολύσεων.
Δυστυχώς, μετά λύπης διαπιστώνουμε, ότι το ίδιο κακοπαιγμένο γεμάτο ευσεβείς πόθους έργο που περνά όμως πάντα μέσα από μέτρα που βρίσκονται στις παρυφές του Συντάγματος και του Κράτους Δικαίου, συνεχίζεται και με το παρόν σχέδιο Νόμου, το οποίο σε καμία περίπτωση διασφαλίζει τις αρχές της αντικειμενικότητας, της αδιαβλητότητας και της δικαιοσύνης που εξαγγέλλονται μεγαλόσχημα στα δύο άρθρα αυτού. Αντίθετα, με αόριστους τίτλους με δυσνόητους αν όχι και ακατάληπτους νεολογισμούς και ευχολόγια, όπως για παράδειγμα «η διασφάλιση και η αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου συνδέονται άρρηκτα με την ανατροφοδοτική λειτουργία της αξιολογικής διαδικασίας», προσπαθείτε να μας πείσετε ότι καινοτομείτε στο χώρο της εκπαίδευσης, παρουσιάζοντας ένα μοντέλο το οποίο όχι μόνο επιβαρύνει σε βαθμό ανεπίτρεπτο τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά επιπλέον στηρίζεται, όπως πάντα, στην αδιαφάνεια, στις πελατειακές σχέσεις και στις φωτογραφικές προσλήψεις προσωπικού.
Προς επίρρωσιν των όσων αναφέρω, θέλω να κάνω ειδική μνεία εδώ στην παράγραφο 4 του άρθρου 1, σύμφωνα με την οποία καθορίζεται ο τρόπος και τα κριτήρια επιλογής του προέδρου του Συμβουλίου, το οποίο αποτελεί το ανώτατο διοικητικό όργανο της Αρχής. Από μια προσεκτική ανάγνωση του άρθρου αυτού, πρόκειται ξεκάθαρα η εξώφθαλμη και προκλητική για τις μέρες που διανύουμε πρόθεσή σας να τακτοποιήσετε τους «υμετέρους», αφού τα κριτήρια επιλογής βρίθουν ασάφειας και το κυριότερο η πρόσληψη θα γίνεται από τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας κατά τη δική του ανέλεγκτη κρίση.
Στη συνέχεια της ίδιας παραγράφου, υπάρχει πρόβλεψη ότι ο πρόεδρος είναι αυτός που ορίζει και τα μέλη του Συμβουλίου της Αρχής. Κοινώς χτίζετε εκ βάθρων ένα ακόμα πελατειακό σύστημα, το οποίο εξυπηρετεί απροκάλυπτα τα δικά σας συμφέροντα και τούτο βέβαια πάντα στις πλάτες του Ελληνικού λαού και μάλιστα με προβλεπόμενες δαπάνες αμοιβών και αποζημιώσεων για τα εκλεκτά σας στελέχη υπέρογκες και άκρως προκλητικές, τη ίδια στιγμή που στα σχολεία δεν υπάρχουν στοιχειώδη αναλώσιμα και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί οι φορείς του εκπαιδευτικού έργου έχουν φθάσει να πένονται κυριολεκτικά. Χαρακτηριστικά αναφέρω:
- 62.400 ευρώ αμοιβή (ετησίως) για τον Πρόεδρο του
Συμβουλίου της Αρχής - 37.900 ευρώ αμοιβή (ετησίως) για τον διευθυντή με εκπαιδευτικό από το χώρο μάλιστα της ιδιωτικής εκπαίδευσης
- 11.400 ευρώ ως καταβολή επιδόματος (ετησίως) θέσης ευθύνης στους Προϊσταμένους των δύο Τμημάτων που συγκροτούν την Αρχή
Επιπλέον, εξίσου σκανδαλώδες είναι και το ότι για την διοικητική και επιστημονική υποστήριξη της Αρχής, (παράγραφος ζ, άρθρο 1) δε φείδεστε καθόλου στους αριθμούς: προσλαμβάνετε, λοιπόν, 25 άτομα για κάλυψη θέσεων επιστημονικού προσωπικού και 10 επιπλέον για διοικητικό προσωπικό, ακόμα και με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου, για άλλη μία φορά με ασαφή και αδιαφανή κριτήρια, τα οποία καθορίζονται από τον οργανισμό της Αρχής και μόνο, που είναι άγνωστο το πότε θα εκδοθεί και τι θα αναφέρει. Η ασυδοσία σας δυστυχώς δεν σταματά εδώ, καθώς, ενώ από τη μία απαιτείτε και εξαγγέλλετε ενιαίο μισθολόγιο δήθεν για όλους και εφαρμόζετε δραματικές περικοπές σε όλο το δημόσιο τομέα, από την άλλη ανταμείβετε τους ως άνω προσληφθέντες με εξωφρενικά για την εποχή μας ποσά, που ανέρχονται σε 223.000 ευρώ ετησίως για τις 10 θέσεις διοικητικού προσωπικού και 830.000 ευρώ για 25 θέσεις Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού. (Έκθεση Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους).
Πέραν όμως των οικονομικών στοιχείων που αποτελούν αναμφισβήτητα ωμή πρόκληση για τον χειμαζόμενο Ελληνικό λαό, τα παρόν σχέδιο νόμου συντεταγμένο μέσα σε σκόπιμες γενικότητες, αφήνοντας βασικές πτυχές της δράσης της αξιολόγησης στο σκοτάδι, δε διασφαλίζει σε καμία περίπτωση την αντικειμενικότητα όσον αφορά στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Ενδεικτικώς αναφέρω τις πενταμελείς επιτροπές αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου (ΕΑΕΕ) ανά διεύθυνση εκπαίδευσης που θα συγκροτούνται με απόφαση της Αρχής από εμπειρογνώμονες που είναι εγγεγραμμένοι σε ειδικό μητρώο. Άραγε με ποιο τρόπο διασφαλίζεται ή αποδεικνύεται η ικανότητα κάποιου, ακόμα και συνταξιούχου εκπαιδευτικού, με γνώσεις και διδακτορικά να επιλέγει τα κατάλληλα άτομα, τα οποία στη συνέχεια θα αξιολογήσουν το έργο των εκπαιδευτικών και θα επηρεάσουν το μέλλον της Ελλάδος;
Επιπλέον παραμένει αναπάντητος ο τρόπος με τον οποίο θα ασκήσετε την εσωτερική αξιολόγηση της λειτουργίας και του έργου της Αρχής, τη στιγμή που δε διασαφηνίζεται σε κανένα σημείο του νομοσχεδίου, ο τρόπος και τα κριτήρια αυτής, όπως επίσης δεν διευκρινίζετε ποιοι και πόσο θα πληρώσουν τους έγκυρους και διεθνώς αναγνωρισμένους, κατά τα λεγόμενά σας, ξένους αξιολογητές, που οραματίζεστε ότι θα επιφέρουν την ουσιαστική αναδιάρθρωση του εκπαιδευτικού μοντέλου στη χώρα μας.
Μέσα σε ένα περιβάλλον ασφυκτικό για τον Έλληνα εκπαιδευτικό, που έχει υποστεί περικοπές 40% στις αποδοχές του και αδυνατεί να καλύψει ακόμα και τα έξοδα διαβίωσής του, ειδικά όταν υπηρετεί σε μέρος μακριά από την κύρια οικογενειακή του εστία, μετά τη μισθολογική απαξίωση, έρχεστε τώρα να νομοθετήσετε τη βαθμολογική και υπηρεσιακή του υποβάθμιση, η οποία θα αποτελέσει τη χαριστική βολή που θα προλειάνει το έδαφος για την μελλοντική οριστική απόλυση όσων δεν θα είναι αρεστοί στο κύκλωμα των διορισμένων της τρικομματικής συγκυβέρνησής σας.
Ήρθε πια η ώρα να δώσουμε ένα τέλος στις πελατειακές σχέσεις της συγκυβέρνησης, η οποία αποσκοπεί την υποβάθμιση της παιδείας και του γενικού εκπαιδευτικού μοντέλου της χώρας μας. Η εκπαίδευση δεν είναι επιχείρηση που παρακολουθείται μέσα από αριθμούς και δείκτες και με χρηματοδότηση ως ποσοστό του ΑΕΠ στο 3% με κλείσιμο σχολείων και σχολικών δρομολογίων. Και οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αποτελέσουν και δεν θα αποτελέσουν τα εξιλαστήρια θύματα της Τρόικα του εσωτερικού καθ’ υπόδειξη των ξένων τοκογλύφων.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου