Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2013
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ Β’ ΑΘΗΝΩΝ ΓΙΑΝΝΗ ΔΗΜΑΡΑ ΚΑΙ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΒΡΑΜΙΔΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Θέμα: «Ελλιπής διδασκαλία του μαθήματος Ιστορίας στα γυμνάσια, λόγω κακού σχεδιασμού και λανθασμένου προγραμματισμού»
Κύριε Υπουργέ,
είναι αναμφισβήτητα πολύ σημαντικό να μην ξεχνάμε την ιστορία μας, γιατί αν η λήθη σκεπάσει τα πάντα, είναι πολύ πιθανό τέτοιες τραγωδίες να επαναληφθούν από θερμοκέφαλους οποιασδήποτε χώρας και ειδικά της Τουρκίας, που έχει δείξει από τότε όχι λίγα δείγματα παρόμοιας συμπεριφοράς (Κων/πολη, Κύπρος, Ίμβρος και Τένεδος).
Επιστολές καθηγητών μέσης εκπαίδευσης (φιλόλογοι) εκφράζοντας και τον προβληματισμό πολλών συναδέλφων τους, αναφέρουν ότι, οι σημερινοί μαθητές τελειώνουν το Γυμνάσιο και δεν προλαβαίνουν να διδαχτούν τη Μικρασιατική καταστροφή λόγω της πληθώρας της ύλης, ειδικά στα πιλοτικά σχολεία που οι ώρες της Ιστορίας από 3 έχουν περιοριστεί σε 2 την εβδομάδα. Επίσης, στην Γ’ Λυκείου το βιβλίο της Νεότερης Ιστορίας περιέχει τόσο πυκνές πληροφορίες και χρειάζεται τόση προσπάθεια από τους μαθητές για να τις απομνημονεύσουν, που ακόμα και οι μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης δεν το επιλέγουν ως μάθημα επιλογής.
Στην ουσία τα ελληνόπουλα στα 18 τους χρόνια ολοκληρώνουν τη βασική τους εκπαίδευση έχοντας μάθει αποσπασματικές πληροφορίες για το παρελθόν του λαού μας και νιώθοντας απέχθεια για την Ιστορία, ένα μάθημα που θα μπορούσε να συντελέσει στην αξιοποίηση της συσσωρευμένης πείρας των προγόνων μας και στη διαμόρφωση της εθνικής τους ταυτότητας.
Αναρωτιόμαστε μήπως αυτός ήταν κι ο στόχος τελικά, να ξεχάσουν δηλαδή οι νέοι ποιοι είναι, ποιες είναι οι ρίζες τους, τι έχουν υποστεί οι γονείς κι οι παππούδες τους, προκειμένου να αμβλυνθούν οι αντιθέσεις με τους γείτονες και να συνυπάρξουμε ειρηνικά (μπορεί όμως κανείς να έχει εμπιστοσύνη στις φανατικές ηγεσίες τους; ). Πραγματικά αυτό το πέτυχαν, η νέα γενιά είναι κατά μεγάλο ποσοστό ανιστόρητη, αλλά τι μέλλον μπορεί να έχει ένας λαός που δε στηρίζεται στο παρελθόν του και στην παράδοσή του, παρά μόνο μιμείται ξένα πρότυπα σ' όλους τους τομείς της ζωής του;
Ερωτάστε κύριε Υπουργέ :
- Υπάρχει σχέδιο επαναπρογραμματισμού της διδασκαλίας στα γυμνάσια και ειδικότερα στο μάθημα της Νεότερης Ιστορίας, ώστε οι μαθητές να ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τουςεξαντλώντας όλη την ύλη των βιβλίων τους;
- Ποιες ενέργειες γίνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου σας;
Αθήνα 27/5/2013
Αριθ. Πρωτ. Τμ. Κοινοβ. Ελέγχου Βουλής: 11.111
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ
ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου