Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Β’ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΥΡΑΚΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ
Θέμα: «Τηλεφωνικά ραντεβού και ασφαλισμένοι στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ»
Κύριε Υπουργέ,
Σύμφωνα με τις πρόσφατες ρυθμίσεις του Ε.Ο.Π.Υ.Υ τα ραντεβού με τους Ιατρούς/Οδοντιάτρους των Τ.Μ.Υ/Ε.Ο.Π.Υ.Υ για όλη την Ελλάδα, πρέπει να καλέσεις έναν εκ των τεσσάρων (4) αριθμών: 14784, 14884, 14554 και 14900.
Η χρέωση της κάθε κλήσης διαφοροποιείται ανάλογα με το αν είσαι στο δικό τους δίκτυο χρεώνεσαι ανά κλήση (περίπου 1 ευρώ). Αν όχι χρεώνεσαι ανά λεπτό, ενώ πολίτες καταγγέλλουν ότι οι εταιρείες χρεώνουν και τη διάρκεια αναμονής.
Επίσης σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος επιθυμεί να κλείσει και δεύτερο ραντεβού υποχρεούται να επαναλάβει την κλήση και φυσικά να υπάρξει επιπλέον χρέωση. Επιπρόσθετα, η μοναδική περίπτωση δωρεάν ραντεβού για τον πολίτη ήταν να απευθυνθεί στις γραμματείες Τ.Μ.Υ/Ε.Ο.Π.Υ.Υ, η οποία εξανεμίστηκε με την κατάργηση των γραμματειών. Το συνολικό κόστος με το όποιο επιβαρύνονται οι ασφαλισμένοι υπερβαίνει τα 2.200.000 ευρώ κατά τις εκτιμήσεις του ΣΕΥΠΙΚΑ Πειραιά.
Αναφερόμενοι στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως καταγγέλλει ο ΣΕΥΠΙΚΑ Πειραιά, σε περίπτωση απουσίας του ιατρού με άδεια ή σε Κ.Ε.Π.Α. δεν υπάρχει ενημέρωση των πολιτών από τις εταιρείες για την ακύρωση του ραντεβού με συνέπεια να υποχρεώνονται οι πολίτες να επαναλάβουν την κλήση.
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Υπάρχει κάποιο έσοδο από τις εταιρείες προς τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ και σε τι ύψος είναι;
- Με ποιο τρόπο θα μετακυλιστούν στους ασφαλισμένους τα έσοδα από τα τηλεφωνικά ραντεβού; Προβλέπεται η πρόσληψη επιστημονικού προσωπικού για την αναβάθμιση των υπηρεσιών ή ηβελτίωση των εγκαταστάσεων;
- Ποια είναι η πρακτική των τηλεφωνικών ραντεβού που ακολουθείται στην υπόλοιπη Ε.Ε;
- Προβλέπεται από τις συμβάσεις η δυνατότητα των εταιρειών να διαφημίζουν σε τηλεοπτικό δίκτυο την παροχή Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας;
Αθήνα, 9 Νοεμβρίου
Ο ερωτών Βουλευτής
Γιάννης Κουράκος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου