Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ



Κυριακή, 4 Νοεμβρίου 2012
 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 ΕΡΩΤΗΣΗ  ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ ΚΑΙ  ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ  ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ  ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΡΑΧΗΛ  ΜΑΚΡΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ


Η Βουλευτής Κοζάνης  και Υπεύθυνη Τομέα Κοινοβουλευτικής Ευθύνης  Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Ραχήλ Μακρή, κατέθεσε στις 2/11/2012 ερώτηση με αίτηση κατάθεσης εγγράφων σχετικά με την πρόοδο του προγράμματος για τα πράσινα σχολεία.

Προβλήματα έχουν ανακύψει στο πρόγραμμα της βιοκλιματικής  αναβάθμισης των σχολείων όλης της  χώρας που έχουν στόχο την  μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Ενός προγράμματος που για κάποιους λόγους που περιμένουμε να αποσαφηνίσει το Υπουργείο δεν προχωρούν. Το πρόγραμμα αυτό χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια και έχει πολλαπλά οφέλη ιδίως σε περιοχές της χώρας όπως είναι της Δυτικής Μακεδονίας όπου τα σχολεία αντιμετωπίζουν προβλήματα στην θέρμανσή τους λόγω των δυσχερών καιρικών και οικονομικών συνθηκών και το γεγονός ότι τα σχολεία έχουν έλλειψη ενεργειακών υποδομών.

Σε μια τραγική για  την χώρα οικονομική κατάσταση που επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο με την πρόσφατη εξίσωση πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης και των περικοπών στον υπό κατάθεση προϋπολογισμό στους Δήμους κατά 30% που σημαίνει ότι πολλά σχολεία ιδίως περιοχών με δύσκολες καιρικές συνθήκες θα βρεθούν χωρίς θέρμανση είναι αδιανόητο να υπογράφονται  αποφάσεις για ενεργειακή αναβάθμιση των σχολείων με ευρωπαϊκά κονδύλια ύψους εκατομμυρίων ευρώ και τα προγράμματα αυτά να μένουν στα χαρτιά.


Ακολουθεί το κείμενο  της ερώτησης-αίτησης κατάθεσης  εγγράφων:

ΕΡΩΤΗΣΗ - ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

ΠΡΟΣ τους  κ. Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
                    κ. Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

ΘΕΜΑ: «Πρόοδος του προγράμματος για  τα πράσινα σχολεία»

Εδώ και τέσσερα χρόνια έχει τεθεί σε εφαρμογή, από τα υπουργεία  Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και  Θρησκευμάτων και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, το μεγαλόπνοο πρόγραμμα που προέβλεπε την βιοκλιματική αναβάθμιση σε πάνω από χίλια σχολεία όλης της χώρας.

Σύμφωνα με καταγγελίες  το πρόγραμμα προχωράει με αργούς ρυθμούς και έχουν προκύψει πολλά  προβλήματα, καθώς μέχρι τώρα έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα μόνο 20 σχολεία από τα 94 σχολικά συγκροτήματα που δήλωσαν συμμετοχή. Ωστόσο όμως σε πολλά από τα 20 σχολεία δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες με αποτέλεσμα τα παιδιά να κάνουν μάθημα σε παλιές αίθουσες και σε ορισμένα από αυτά να μην έχει πραγματοποιηθεί σύνδεση των φωτοβολταϊκών με το δίκτυο της Δ.Ε.Η. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το 4ο Γυμνάσιο Τρίπολης που παρουσιάστηκε ως ένα πρότυπο πράσινο σχολείο για την Ελλάδα, δεν έχει παραδοθεί και τα παιδιά αναγκάζονται να κάνουν μάθημα σε παλιό κτίριο.

Από την πλευρά τους οι Δήμοι εκφράζουν τα παράπονά τους γιατί από την μία δεν έχουν οφέλη από την παραγωγή ενέργειας μέσω των φωτοβολταϊκών, καθώς δεν λειτουργούν λόγω της μη σύνδεσής τους με το Δίκτυο της Δ.Ε.Η, και από την άλλη αναγκάζονται να συμμετέχουν στο υψηλό κόστος κατασκευής και λειτουργίας των σχολείων.

Τέλος, με ανακοίνωση του Αναπληρωτή Υπουργού ΠΕΚΑ κ Σταύρου Καλαφάτη, εξαγγέλθηκε η διάθεση ποσού 110 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις βιοκλιματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας σε ακόμα 120 σχολεία, όπως του 3ου Γυμνασίου του Δήμου Κοζάνης, χωρίς όμως να έχει πραγματοποιηθεί η απορρόφηση των κονδυλίων του προγράμματος για τα προηγούμενα.       

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:

  1. Πόσες αιτήσεις υπαγωγής στο πρόγραμμα έχουν κατατεθεί συνολικά;
  2. Πόσα από τα αιτούντα σχολεία έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα μέχρι σήμερα και σε πόσα από αυτά έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες;
  3. Ποιοι είναι οι λόγοι της μη ολοκλήρωσης των εργασιών στα υπό ένταξη σχολεία;
  4. Αληθεύει ότι σε πολλά από τα σχολεία δεν έχει γίνει σύνδεση των φωτοβολταϊκών με το δίκτυο της ΔΕΗ Α.ΕΑν ναι ποιοι είναι οι λόγοι;
  5. Αληθεύει ότι οι Δήμοι αναγκάζονται να συμμετέχουν στο υψηλό κόστος κατασκευής και λειτουργίας των σχολείων και αν ναι ποιο το όφελος μια τόσο σπουδαίας επωφελούς και μάλισταχρηματοδοτούμενης από Ευρωπαϊκά κονδύλια προσπάθειας;
  6. Τι ποσό έχει δαπανηθεί μέχρι σήμερα για την υλοποίηση του προγράμματος;
  7. Ποιο είναι το ύψος του κονδυλίου που έχει απομείνει προς απορρόφηση;
  8. Ποιες είναι οι προθέσεις για την αρωγή σας σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος;

Ζητείται και η κατάθεση των σχετικών εγγράφων που θα παρουσιάζουν τα εξής:

  1. Τα σχολεία που έχουν καταθέσει αιτήσεις ένταξης στο πρόγραμμα.
  2. Τα σχολικά συγκροτήματα που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα και το στάδιο υλοποίησης των έργων.
  3. Το ύψος των κονδυλίων που έχουν υπογραφεί για το πρόγραμμα.
  4. Το ύψος των κονδυλίων που έχουν διατεθεί ανά σχολικό συγκρότημα.
  5. Το ύψος των κονδυλίων που πρόκειται να αποδοθεί ανά σχολείο.

Αθήνα, 2/11/2012

Η ερωτώσα Βουλευτής,

Μακρή Ραχήλ  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου