Παρασκευή, 12 Απριλίου 2013
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΤΟΜΕΑΡΧΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΟΡΗΤΡΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Η Τομεάρχης Εσωτερικών και Βουλευτής Μαγνησίας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Μαρίνα Χρυσοβελώνη με την ιδιότητα της ειδικής αγορήτριας του Κινήματος τοποθετήθηκε στην Βουλή κατά την πρόσφατη συζήτηση για την κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Υπουργείου Εσωτερικών που περιείχε δήθεν κατεπείγουσες διατάξεις.
Ακολουθούν χαρακτηριστικά σημεία από την ομιλία της Μαρίνας Χρυσοβελώνη στην Ολομέλεια:
«Ξεκινώ με την δήλωση εκ μέρους των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ πως για λόγους αρχής καταψηφίζουμε αυτό το νομοσχέδιο καθώς ουσιαστικά δεν είναι παρά μια κύρωση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. To έχουμε πει πολλές φορές-και στην Επιτροπή και στην Ολομέλεια-ότι η διαδικασία κύρωσης τέτοιων προκάτ νομοθετημάτων δεν τιμά τη Βουλή.
Πολύ βασικό είναι το πρόβλημα των υπηρεσιών παρά τω Πρωθυπουργώ. Εδώ υπάρχει ένας απίθανος διοικητικός πληθωρισμός με τρεις γενικές γραμματείες και εκατοντάδες μετακλητούς υπαλλήλους των οποίων προΐστανται οι διάφοροι γενικοί γραμματείς-φίλοι του κ. Σαμαρά.
Μια τέτοια περίπτωση είναι το άρθρο 21 όπου δήθεν συμπληρώνονται οι «ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ». Δεν πρόκειται στην πραγματικότητα για συμπλήρωση αλλά για επανασχεδιασμό των αρμοδιοτήτων του κ. Μπαλτάκου εξαιτίας της πρόσφατης εμφάνισης ενός νέου Γενικού Γραμματέα-υπεύθυνου για τον κυβερνητικό συντονισμό-δηλαδή του κ. Βαρτζόπουλου. Καθώς εκ των πραγμάτων αυτός έχει αναλάβει ουσιαστικά τα καθήκοντα που είχε ο κ. Μπαλτάκος, πρέπει τώρα να εφευρεθούν καινούργια καθήκοντα για τον Γενικό Γραμματέα της Κυβέρνησης. Εδώ θέλω υπογραμμίσω κάτι, επειδή δυστυχώς αυτό ακούστηκε νομίζω από τον κ. Παυλόπουλο, πως ήταν παραπλανητική η αναφορά του στο Προεδρικό Διάταγμα 63 του 2005. Είπε ο κ. συνάδελφος που ήταν και αρμόδιος υπουργός όταν συντάχθηκε το διάταγμα αυτό, πως οι περίεργες αρμοδιότητες που θέλετε να δώσετε στον κ. Μπαλτάκο δήθεν προβλέπονταν στις κωδικοποιημένες διατάξεις του 2005. Ουδέν αναληθέστερο αυτού!
Δεν πρόκειται βέβαια ούτε για συμπλήρωση, ούτε για δήθεν διευκρίνιση υπαρχουσών αρμοδιοτήτων του Γενικού Γραμματέα της Κυβέρνησης. Πρόκειται για τελείως καινούργιες αρμοδιότητες που θέλετε να εκχωρήσετε στον κ. Μπαλτάκο ενώ δεν είναι δικές σας! Γιατί η νομοθετική αρμοδιότητα ανήκει στην Βουλή κύριοι συνάδελφοι της Συγκυβέρνησης. Δεν ανήκει σε σας για να την παραχωρείτε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.
Το πρόβλημα είναι πως τα νέα καθήκοντα που αναλαμβάνει ο κ. Μπαλτάκος είναι περίεργα καθώς του προσδίδουν έναν παράξενο υβριδικό ρόλο μεταξύ υπουργού και βουλευτή. Τον μετατρέπουν σε επόπτη των υπουργών και λογοκριτή της Βουλής. Θα αναφερθώ συγκεκριμένα στο κείμενο του νομοσχεδίου διαβάζοντας ακριβώς τι προβλέψατε για τον Γενικό Γραμματέα της Κυβέρνησης:
«Παραλαμβάνει και υπογράφει τα νομοσχέδια, με σκοπό την προώθησή τους στη Βουλή προς ψήφιση. Οι υπηρεσίες της Βουλής δεν δικαιούνται να παραλάβουν νομοσχέδιο, αν αυτό δεν φέρει την υπογραφή του». Αν είναι ποτέ δυνατόν!
Επίσης ο Γενικός Γραμματέας της Κυβέρνησης:
«Αποδέχεται και προσυπογράφει υπουργικές τροπολογίες, νομοτεχνικές βελτιώσεις, προσθήκες, διορθώσεις ή οποιανδήποτε άλλη παρέμβαση στα κατατεθειμένα νομοσχέδια, άλλως οι ως άνω παρεμβάσεις δεν παραλαμβάνονται από τις υπηρεσίες της Βουλής, θεωρούνται ως μη γενόμενες και δεν εισάγονται προς ψήφιση στην Ολομέλεια». Άρα τέρμα οι βουλευτικές τροπολογίες κύριοι συνάδελφοι!
Επομένως καμία διάταξη νόμου δεν προχωρά αν δεν την έχει εγκρίνει ο εκάστοτε Γραμματέας της Κυβέρνησης, ό,τι και να λένε οι υπουργοί ή οι βουλευτές!!
Πρόκειται για ένα κατασκεύασμα που δεν έχει καμία σχέση με τις προβλέψεις του Συντάγματος για το πως ασκείται η κυβερνητική εξουσία και σίγουρα δεν έχει καμία σχέση με το πολίτευμα της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.
Όλα τα παραπάνω καταδεικνύουν πως η παρεμβολή του Γενικού Γραμματέα της Κυβέρνησης στην θέση του επόπτη-λογοκριτή συνιστά μια σκόπιμη και μόνιμη νόθευση της νομοθετικής διαδικασίας προκειμένου να την καταστήσει ακόμη πιο προβλέψιμη και ελεγχόμενη από μη πολιτικά πρόσωπα, ακόμη και εκτός Ελλάδας. Δυστυχώς η χώρα μας ζει σ ’ένα καθεστώς Μνημονίου όπου όλες οι πρωτοβουλίες πρέπει να είναι αυστηρά ευθυγραμμισμένες με τις επιθυμίες της Τρόικα. Άρα ένας τοποτηρητής σε μια τέτοια κρίσιμη θέση, με τόσες πολλές αρμοδιότητες που η ίδια η Συγκυβέρνηση σπεύδει να του δώσει, θα μπορεί να παίζει ένα απολύτως εξωθεσμικό ρόλο. Όπως ακριβώς δηλαδή θέλει να κάνει η Τρόικα: παρακάμπτοντας τους υπουργούς και το κοινοβούλιο. Είναι με άλλα λόγια μια μετάλλαξη της Δημοκρατίας μας σε ένα πολίτευμα υπό επιτροπεία και τελικά υπό μόνιμη ξένη κηδεμονία.
Αν ψηφίσετε κύριοι συνάδελφοι της ΝΔ υπέρ των υπερεξουσιών του κ. Μπαλτάκου, απεμπολείται μόνοι σας για πάντα το δικαίωμα να προτείνετε σε υπουργό της ίδιας της Συγκυβέρνησης σας τροπολογίες, ακόμα και στοιχειώδεις νομοτεχνικές βελτιώσεις. Πλέον όλα αυτά θα υφίστανται μόνο αν φέρουν την υπογραφή του κ. Μπαλτάκου!! Έστω και τώρα όμως μπορούμε να αποτρέψουμε την εξευτελιστική για την Βουλή αυτή εξέλιξη απαιτώντας την απόσυρση της σχετικής διάταξης.
Ένα άλλο εξαιρετικά προβληματικό σημείο του Νομοσχεδίου είναι το άρθρο 12 της ΠΝΠ για την δημιουργία του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης. Πρόκειται θεωρητικά για ένα υπερταμείο με εκατομμύρια ασφαλισμένους και συνταξιούχους. Αυτό όμως που εσείς θέλετε να δημιουργήσετε είναι ένα γίγαντα με πήλινα πόδια. Είναι μια κακή ιδέα που δεν θα λειτουργήσει. Το ίδιο άλλωστε συνέβη όλες τις φορές στο παρελθόν όταν επιχειρήθηκε η τεχνητή ενοποίηση διάφορων ασφαλιστικών ταμείων σε υπερταμεία. Θυμίζω το ΤΕΑΙΤ, την αποτυχία του ΟΑΕΕ με το ΤΕΒΕ που ενοποιήθηκε διοικητικά-στα χαρτιά πάντα-με τα υπόλοιπα ταμεία μετά από 10 χρόνια. Την παταγώδη αποτυχία του ΙΚΑ να απορροφήσει άλλα ταμεία, έστω ως διοικητικούς τομείς. Ο κατάλογος των αποτυχιών πραγματικά δεν έχει τέλος αν πάμε και στον κλάδο υγείας με τον ΕΟΠΥΥ και θυμηθούμε τις πρόσφατες ιστορίες με ταμεία όπως το ΕΤΑΑ που προσπαθήσατε-ευτυχώς αποτυχημένα-να εγκλωβίσετε εντός του ΕΟΠΥΥ. Πρόκειται λοιπόν για μια επιλογή που πραγματικά δεν έχει κανένα νόημα.
Το μόνο που θα καταφέρετε με αυτές τις ψευτοαλλαγές είναι να ταλαιπωρείτε ακόμη περισσότερο τους ασφαλισμένους, τους εργοδότες αλλά και τους ίδιους τους υπαλλήλους των ασφαλιστικών ταμείων. Με διοικητικές συγκολλήσεις, όπως αυτές που έγιναν με τον νόμο 3655 το 2008, δεν γίνεται δουλειά. Αν θέλετε να κάνετε κάτι ουσιαστικό για την κοινωνική ασφάλιση μπορείτε να εστιάσετε στην κωδικοποίηση της ασφαλιστικής νομοθεσίας, μπορείτε να φέρετε υπαλλήλους στα ταμεία που έχουν αδειάσει εξαιτίας της πολιτικής σας στο Δημόσιο. Μπορείτε και πρέπει να ασχοληθείτε με τα οξύτατα λειτουργικά προβλήματα των ασφαλιστικών ταμείων δείχνοντας κάποια έγνοια για το ελάχιστο προσωπικό που τους έχει απομείνει και παλεύει μόνο του καθημερινά μ’ ένα βουνόαπό χρόνιες παθογένειες του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης.
Και επειδή κ. υπουργέ αναφέρθηκα πιο πριν στους μετακλητούς φίλους του κ. Σαμαρά, θα ήθελα εδώ να συνδέσω τα 2 θέματα και να σας κάνω και μια πρόταση. Γιατί οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ κάνουμε πάνω από όλα εποικοδομητική αντιπολίτευση. Πιστεύω ότι όλοι θυμόμαστε την υποτιθέμενη μείωση του αριθμού των μετακλητών κατά 20% που διατυμπάνιζε πέρυσι ο κύριος Πρωθυπουργός. Μάλιστα ψηφίστηκε και σχετική διάταξη που συμπεριλήφθηκε στο ν. 4093 το Νοέμβριο του 2012. Αυτά βέβαια στη θεωρία, γιατί στην πράξη η υπόθεση εξελίχθηκε σε ένα ακόμη εμπαιγμό της Κυβέρνησης Σαμαρά, καθώς είχε προηγηθεί η ιστορία με τη δήθεν κατάργηση των επίσης μετακλητών ειδικών γραμματέων τον Ιούλιο.
Οι μετακλητοί, λοιπόν, είναι ένα πολύ αγαπημένο θέμα για τον κύριο Πρωθυπουργό. Οι πολίτες τους έχουν ταυτίσει -και συχνά δυστυχώς έχουν δίκιο-με διορισμούς υμετέρων, με αναξιοκρατία και με σπατάλη του κράτους. Άραγε, ποιος πολίτης δεν θα χαιρόταν να ακούσει για 20% μείωση στον αριθμό τους; Εδώ όμως έρχεται η προχθεσινή απάντηση που έλαβα από τον αρμόδιο υπουργό τον κ. Σταμάτη για να μας αποδείξει για ακόμα μια φορά τον εμπαιγμό που γίνεται από την πλευρά της Συγκυβέρνησης. Λέει λοιπόν ο υπουργός Επικράτειας ότι ο κ. Σαμαράς κατήργησε τελικά 300 θέσεις μετακλητών, οι θέσεις όμως αυτές ήσαν ΚΕΝΕΣ!!! Τέτοιες «ουσιαστικές αλλαγές» κάνει ο Πρωθυπουργός στην κυβέρνηση του! Το μέγεθος της εξαπάτησης είναι πραγματικά ασύλληπτο. Μιλάμε δηλαδή για μειώσεις εικονικών μετακλητών υπάλληλων. Κατά τα άλλα, οι πάνω από 1200 υπάλληλοι που διορίσατε από το παράθυρο, χωρίς καμία απολύτως αξιοκρατική διαδικασία, παραμένουν όλοι στις θέσεις τους! Και μάλιστα με αυξητική τάση.
Έτσι ενώ το 2012 ο αριθμός των μετακλητών στο δημόσιο ήταν 1.060 άτομα ξαφνικά μέσα στο 2013 ξεπέρασαν τους 1.200. Πώς συνέβη αυτό το θαύμα; Πώς, αντί της υποτιθέμενης μείωσης 20%, είχαμε στην πραγματικότητα αύξηση των μετακλητών σχεδόν κατά ποσοστό 20%; Μόνο η Συγκυβέρνηση μπορεί να μας εξηγήσει τι συνέβη. Αφού όμως οι μετακλητοί αυξάνονται και πληθύνονται, προφανώς ο κ. Παπανδρέου κάπως δικαιώνεται εδώ. Φαίνεται ότι όντως «λεφτά κάπου υπάρχουν», αλλά είναι καλά κρυμμένα και διατίθενται μόνο για προσλήψεις συγγενών και φίλων σε θέσεις μετακλητών.
Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν δυστυχώς ότι συνεχίζετε να εμπαίζετε τον ελληνικό λαό γαντζωμένοι σε ένα σύστημα εξουσίας το οποίο προσπαθείτε να διαιωνίσετε με κοροϊδίες. Τέλος πάντων, επειδή σας υποσχέθηκα κύριε Υπουργέ πως θα δούμε με θετικό τρόπο το όλο θέμα θα σας κάνω μια πρόταση για να λύσουμε το πρόβλημα των μετακλητών, η οποία αποδεικνύει ότι οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ κάνουμε εποικοδομητική αντιπολίτευση.
Εμείς θα σας δηλώσουμε το εξής: Εάν είναι πράγματι ικανοί και θέλουν όντως να δουλέψουν, πάρτε πεντακόσιους από αυτούς-όχι παραπάνω-και στείλτε τους στο ΙΚΑ. Βγάλτε τους από τα πολιτικά και το κομματικά γραφεία και βάλτε τους να δουλέψουν στα ασφαλιστικά ταμεία που σας προανέφερα, από όπου πρόσφατα απολύσατε πεντακόσια άτομα. Έτσι και τα κενά που δημιουργήθηκαν στο ΙΚΑ θα καλυφθούν και οι άνθρωποι αυτοί θα αποδείξουν την αξία τους, αν και δεν έχουν προσληφθεί με διαδικασίες ΑΣΕΠ, όπως οι απολυμένοι.
Επειδή, όμως, είναι απολύτως βέβαιο ότι τα άτομα αυτά δεν θα έχουν καμία διάθεση να δουλέψουν στο ΙΚΑ, σας ζητούμε να προσλάβετε στις θέσεις αυτών τους πεντακόσιους απολυμένους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ. Ας γίνουν αυτοί μετακλητοί, αφού ισχυρίζεστε ότι δεν υπάρχει άλλος νόμιμος τρόπος επαναφοράς τους στο ΙΚΑ, απ’ όπου τους έχετε απολύσει.
Με τον ίδιο τρόπο, μπορείτε να διορίσετε στη συνέχεια και τους αδιόριστους επιτυχόντες της προκήρυξης 8Κ/2008 του ΑΣΕΠ, σε ασφαλιστικά ταμεία. Να διορίσετε τους ανθρώπους αυτούς που για χρόνια εμπαίζουν διαδοχικές μνημονιακές κυβερνήσεις. Άλλωστε σας μένουν τουλάχιστον άλλες 700 θέσεις μετακλητών μέχρι το σύνολο των 1250 που σήμερα διαθέτετε σε φίλους.
Σε ό,τι αφορά τα μεταναστευτικά ζητήματα που θίγονται, συμφωνούμε επιτέλους με την εφαρμογή της ηλεκτρονικής κάρτας για τον έλεγχο της νόμιμης διαμονής των μεταναστών. Το άρθρο 11-αν και αυτονόητο-είναι μια διάταξη που θα βοηθήσει στον έλεγχο των λαθρομεταναστών καθώς μια τέτοια κάρτα πολύ δύσκολα παραποιείται, όπως τα χαρτιά που συνήθως διαθέτουν οι διάφοροι παράνομοι αλλοδαποί. Περιμένουμε όμως κύριε υπουργέ σε σύντομο χρόνο να την δούμε να χρησιμοποιείται με την βοήθεια της ΕΛ.ΑΣ. Και το λέω αυτό γιατί 2 χρόνια μετά την αρχική ρύθμιση του θέματος η απόσταση που ακόμα χωρίζει την θεωρία του νόμου από το χάος που επικρατεί στην πράξη με τους μετανάστες είναι τεράστια!
Εδώ κύριε υπουργέ θέλω να κάνω μια τελευταία διευκρίνιση. Οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ δεν πρόκειται να ψηφίσουν κανένα μέτρο επιτάχυνσης της έκδοσης αδειών διαμονής για αλλοδαπούς. Σας το είπαμε με αφορμή και το νομοσχέδιο για τις στρατηγικές-ιδιωτικές επενδύσεις ότι εμείς δεν θα συναινέσουμε ποτέ στο να κατεβάζετε διαρκώς τον πήχη. Δεν μπορεί κάποιος τυχαίος αλλοδαπός να έρχεται στην Ελλάδα και να αγοράζει ένα σπίτι για 250.000 και αυτομάτως να του δίνετε άδεια μόνιμης διαμονής! Για μας το θέμα αυτό δεν τίθεται καν. Εσείς θέλετε με το Άρθρο 12 να επιταχύνετε τις διαδικασίες χορήγησης τέτοιων αδειών. Το ζήτημα όμως δεν είναι η ακολουθούμενη γραφειοκρατική διαδικασία αλλά τα κριτήρια που βάζουμε για τους αλλοδαπούς, ο χαμηλός πήχης που σας έλεγα. Επομένως το κύριο ζητούμενο δεν είναι η διαχείριση του φαινομένου αλλά η πολιτική του αντιμετώπιση πάντοτε μέσα στα πλαίσια της Ε.Ε και του Ελληνικού κράτους δικαίου.
Κλείνοντας θέλω να υπογραμμίσω πως για το Άρθρο 22 δεν ακούστηκε πειστικός αντίλογος από την Κυβέρνηση. Εμείς ότι λέμε ισχύει για πάντα, όπως λέει κι ο Πρόεδρος ο Π. Καμμένος. Για αυτό και επαναλαμβάνω ότι είπα και στην Επιτροπή για την τελείως άδικη και αυθαίρετη μη πληρωμή του ειδικού φόρου ύψους 20% από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις. Όπως σας είπαμε και χθες με αφορμή την συζήτηση για τα «κόκκινα» τραπεζικά δάνεια σε διαπλεκόμενα ΜΜΕ, οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ δεν θα αποδεχθούμε ποτέ τέτοιες μεθοδεύσεις για κανέναν. Ας το γνωρίζουν όλοι αυτό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου