Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

ΟΜΙΛΙΑ ΝΟΤΗ ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ «ΛΙΣΤΑΣ ΛΑΓΚΑΡΝΤ»


Τρίτη, 16 Ιουλίου 2013
 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ  ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ  ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΝΟΤΗ ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ «ΛΙΣΤΑΣ ΛΑΓΚΑΡΝΤ»


«Κύριε Πρόεδρε, κύριε  Υπουργέ, κύριοι Βουλευτές, συζητούμε  το πόρισμα της Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για την υπόθεση  της Λίστας Λαγκάρντ και βεβαίως ταυτόχρονα και τις προτάσεις που υπάρχουν από την πλευρά των άλλων κομμάτων.

Νομίζω ότι η πρόταση  που αναπτύχθηκε από την πλευρά του κ. Καπερνάρου, ο οποίος συμμετείχε ως μέλος της Προανακριτικής Επιτροπής  και που περιέχεται βεβαίως αναλυτικά  στο έγγραφοπου έχει διανεμηθεί, είναι πλήρης, είναι ουσιαστική και εξηγεί για ποιους λόγους πρέπει να παραπεμφθούν όχι μόνο ο κ. Παπακωνσταντίνου, αλλά και ο κ. Βενιζέλος και ο κ. Παπανδρέου και ο κ. Παπαδήμος.

Συζητούμε, λοιπόν, αυτό το πόρισμα σε μία φάση που εντείνεται ο μνημονιακός Αρμαγεδδώνας, σε μία φάση συνεχών επιθέσεων κατά των δικαιωμάτων των εργαζομένων σε μία φάση συνεχούς αφαίμαξης των εισοδημάτων των Ελλήνων πολιτών, σε μία φάση όπου όλη η ελληνική κοινωνία έχει εξεγερθεί. Και έχει εξεγερθεί διότι έχει έρθει ένα πολυνομοσχέδιο, το οποίο θεωρείται προαπαιτούμενο για να πάρουμε τμηματικά τις διάφορες δόσεις από τους δανειστές, που σημειωτέον όμως τα 6,8 δισεκατομμύρια ευρώ όλα θα πάνε για να πληρωθούν παλαιότερα δάνεια και ομόλογα των ίδιων των δανειστών.


Φυσικά, η χώρα μας  δεν θα βρισκόταν σε μία άσχημη, δεινή οικονομική κατάσταση εάν  υπήρχε μία διαφορετική διαχείριση της οικονομίας της χώρας από  την πλευρά του ίδιου του πολιτικού  συστήματος και κυρίως των δυνάμεων αυτών που είχαν τη διαχείριση και την πολιτική ευθύνη για τη διακυβέρνηση της χώρας τα τελευταία χρόνια, αλλά θα έλεγα και πολύ περισσότερο ουσιαστικά μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, γιατί δεν άλλαξαν σε επίπεδο πολιτικών και κοινωνικών εμφανίσεων και παρεμβάσεων τα βασικά σχήματα.

Ένα βασικό θέμα το οποίο ακούμε τόσα χρόνια φυσικά είναι η φοροδιαφυγή. Η φοροδιαφυγή αντιμετωπίζεται μόνον όταν υπάρχει πολιτική βούληση.

Και η πολιτική βούληση  πρέπει να εκφράζεται με συγκεκριμένες  εντολές από την πλευρά των  πολιτικών προϊσταμένων, κυρίως του Υπουργού Οικονομικών προς τις υπηρεσίες του για να ασκήσουν αυτές τις ενέργειες και τις έρευνες.

Το δεύτερο καθοριστικό θέμα είναι το μαύρο πολιτικό χρήμα, το οποίο σε αυτή τη χώρα κυκλοφορεί. Αυτό απεδείχθη. Είχαμε την περίπτωση  της SIEMENS, όπως και άλλες καταγγελίες που έχουν οδηγήσει όχι μόνο στο να διαλύσει το ίδιο το πολιτικό σύστημα, αλλά και φυσικά να μην υπάρχει και είσπραξη εσόδων.

Ακούμε για τη Λίστα του Λονδίνου, τη Λίστα του Λουξεμβούργου, τη Λίστα  του Λιχτενστάιν, τη Λίστα Λαγκάρντ και το ερώτημα είναι τι έχει εισπράξει το ελληνικό δημόσιο από όλες αυτές τις λίστες, ιδίως από τη Λίστα Λαγκάρντ.

Σας είπε πριν από λίγη ώρα ο  ειδικός αγορητής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ κ. Καπερνάρος ότι είχε και έχει έγγραφο του ΣΔΟΕ με σημερινή ημερομηνία, που λέει ότι από τη Λίστα Λαγκάρντ και τις έρευνες που έχει κάνει το ΣΔΟΕ δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ. Άρα, λοιπόν, αποδεικνύεται ότι συνεχίζουμε στην ίδια πεπατημένη.

Τρίτο βασικό θέμα είναι το περίφημο άρθρο 86 του Συντάγματος, το οποίο  δίνει ασυλία στον παλιό πολιτικό κόσμο ώστε να μπορεί να συνεχίσει να ενεργεί έτσι όπως ενεργούσε, χωρίς επί του πρακτέου να μπορεί να ασκηθεί δίωξη εις βάρος του ή να υπάρξει και μια διαδικασία που να οδηγήσει σε ποινική καταδίκη.

Γι’ αυτό και η θέση των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ είναι ξεκάθαρη. Το άρθρο 86 του Συντάγματος - και οι νόμοι που έχουν σχέση με τη λειτουργία του - πρέπει να καταργηθεί και να έχει ο καθένας να αντιμετωπίσει - είτε είναι Υπουργός είτε Βουλευτής είτε απλός πολίτης - το φυσικό δικαστή. Αυτά είναι τρία σημαντικά θέματα, στο πλαίσιο των οποίων γίνεται η συγκεκριμένη συζήτηση.

Το θέμα της υπόθεσης της Λίστας Λαγκάρντ είναι ένα ζήτημα που  σήμερα έχει σχέση με την αναζήτηση  των ποινικών ευθυνών. Επομένως, χρειάζεται αποφασιστικότητα και υπευθυνότητα. Δεν χωρούν στο συγκεκριμένο θέμα πολιτικές σκοπιμότητες. Είναι προφανές ότι δεν χωρούν πολιτικές διώξεις και εκκαθάριση λογαριασμών. Γι’ αυτό θα πρέπει να υπάρχει μια εμπεριστατωμένη πρόταση για το τι πρέπει να γίνει.

Από την πλευρά των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ και θα έλεγα καλύτερα από την πλευρά του κ. Καπερνάρου που συμμετείχε ως μέλος στην Προανακριτική Επιτροπή, έχετε στη διάθεσή σας ένα αναλυτικό πόρισμα 25 σελίδων, το οποίο σας ανέλυσε και καταλήγει στις εξής προτάσεις.

Πρώτον, σε σχέση με τον κ. Παπακωνσταντίνου, να παραπεμφθεί για νόθευση και υπεξαγωγή εγγράφου, για απιστία σχετικά με την υπηρεσία κατά το άρθρο 256 του Ποινικού Κώδικα στην πρώτη περίπτωση για νόθευση και υπεξαγωγή εγγράφου σύμφωνα με το άρθρο 242 του Ποινικού Κώδικα σε συνδυασμό με το άρθρο 1 του ν. 1608/1950. Τρίτον, να παραπεμφθεί για παράβαση καθήκοντος με το άρθρο 259. Τέταρτον, για άμεση συνέργεια για φοροδιαφυγή με τον ν. 2523/1997.

Όσον αφορά τον κ. Βενιζέλο, να παραπεμφθεί για ψευδορκία με βάση το άρθρο 224 του Ποινικού Κώδικα, για νόθευση και υπεξαγωγή εγγράφου με βάση το 242 παρ. 2 και 3 του Ποινικού Κώδικα σε συνδυασμό με το άρθρο 1 του ν.1608/1950, καθώς επίσης για απιστία με βάση το 256 του Ποινικού Κώδικα σε συνδυασμό με το 1608 περί καταχραστών του δημοσίου, για παράβαση καθήκοντος με το 259 του Ποινικού Κώδικα και για άμεση συνέργεια σε φοροδιαφυγή.

Για τον κ. Γεώργιο Παπανδρέου, να παραπεμφθεί για άμεση συνέργεια  σε φοροδιαφυγή με βάση το ν. 2529/1997, για  άμεση συνέργεια στο αδίκημα  της απιστίας σχετικά με την υπηρεσία κατά το άρθρο 256 του Ποινικού Κώδικα σε συνδυασμό με το άρθρο 1 του ν. 1608/1950, περί καταχραστών του δημοσίου και για παράβαση καθήκοντος με βάση το άρθρο 259.

Όσον αφορά τέλος τον κ. Παπαδήμο, να παραπεμφθεί για άμεση συνέργεια  σε απιστία προς την υπηρεσία με βάση το άρθρο 259 σε συνδυασμό με το ν.1608/1950, για παράβαση καθήκοντος με βάση το άρθρο 259 και άμεση συνέργεια σε φοροδιαφυγή με βάση τον ν. 2523. Αυτό παρουσιάζει ως πρόταση και αναλύει για ποιο λόγο πρέπει να γίνει. Είναι λοιπόν ξεκάθαρη αυτή η πρόταση.

Εσείς όμως, κύριοι συνάδελφοι της Πλειοψηφίας, τι κάνατε; Θυμόσαστε  ότι όταν είχε γίνει αντίστοιχη πρόταση, όταν ξεκινούσαμε τη διαδικασία και είχαμε κάνει προτάσεις για την παραπομπή και των τεσσάρων αυτών προσώπων, είχατε πει ότι δεν πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία, διότι θα πέσει η Κυβέρνηση. Αυτό είχατε πει.

Στην ουσία τι κάνατε; Η πολιτική και κομματική σκοπιμότητα είχε υπερισχύσει στη συγκεκριμένη φάση - δηλαδή στις 17 Ιανουαρίου που συζητούσαμε όλες τις προτάσεις- της νομιμότητας.

Θα έλεγα ότι κάνατε και διάφορες αλχημείες και ως προς τον τρόπο που θα γίνει  η ψηφοφορία, διότι ενώ είχαμε στήσει τέσσερις κάλπες, πολλοί από εσάς δεν προσήλθαν για να ψηφίσουν σε συγκεκριμένες κάλπες παραβιάζοντας έτσι την αρχή της μυστικότητας, πέραν των προβλημάτων που είχαμε διότι θυμάστε ότι διακόπηκε η διαδικασία για δυόμιση ώρες για να καταλήξουμε στο είδος του ψηφοδελτίου που θα έχουμε, ώστε να γίνουν οι παραπομπές.

Αυτά λοιπόν δείχνουν ότι από τη δική μας πλευρά υπήρξε μια συγκεκριμένη πρόταση για  την απονομή εν προκειμένω της  δικαιοσύνης, δηλαδή να παραπεμφθούν όσοι κατά την άποψή μας - και στοιχειοθετημένα με το πόρισμα που είχαμε καταθέσει - θεωρούσαμε ότι υπήρχαν βασικές ενδείξεις πως έχουν διατελέσει ποινικά αδικήματα. Η δική σας πλευρά ήταν αυτή που είχε πάει στο επίπεδο των σκοπιμοτήτων.

Έγινε όμως η Επιτροπή και ξεκίνησαν οι διαδικασίες. Μετά από πίεση αποκαλύφθηκε ότι πράγματι υπήρξε επίσημη επιστολή του ελληνικού Υπουργείου Οικονομικών, που ζητούσε τη συγκεκριμένη Λίστα Λαγκάρντ στις 13-9-2010. Αυτό έγινε όχι μέσω μυστικών υπηρεσιών ή δήθεν ατύπως όπως λέγατε, ενώ εμείς από την πρώτη στιγμή σας είχαμε πει ότι υπήρχε διαδικασία συνεργασίας των δύο κρατών.

Και εσείς πλέον αναγκάζεστε  να πείτε στο πόρισμά σας ότι  έγινε με βάση του άρθρο 23 της  φορολογικής σύμβασης Γαλλίας-Ελλάδος  που ισχύει από το 1963, με στόχο  να υπάρξει διαβίβαση πληροφοριών  για να χρησιμοποιηθούν μόνο για φορολογικούς λόγους, δηλαδή για να γίνει έλεγχος αν εν προκειμένω είχαμε διαδικασίες φοροδιαφυγής. Αυτά έγιναν και σε συνδυασμό με την Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης 77/1979.

Αυτό λοιπόν απεδείχθη. Επομένως επισήμως είχε έρθει το περίφημο CD. Δεν ήταν προϊόν παράνομης διαδικασίας ούτως ώστε να μπορούν μερικοί να ισχυρίζονται, όπως ισχυρίστηκε ο κ. Βενιζέλος και άλλοι, ότι ως προϊόν δήθεν υποκλοπής δεν μπορούσε να αξιοποιηθεί από τον κατά νόμο υπεύθυνο, δηλαδή από τον Υπουργό Οικονομικών και εν συνεχεία από τις υπηρεσίες. Αυτά αποδείχθηκαν και είναι δεδομένα.

Επομένως, νομίζουμε ότι  από τη συζήτηση, από το πόρισμα, από όσα έγιναν στην Επιτροπή, φαίνεται ότι σε σχέση με τον κ. Παπακωνσταντίνου πράγματι παρέλαβε το CD και μάλιστα μέσω της γραμματέως του στις 29-9-2010, το πήρε στο γραφείο του και δεν το πρωτοκόλλησε. Από εκεί και πέρα το συγκεκριμένο CD εξαφανίστηκε και μάλιστα μετετράπη σε USB.

Έπρεπε να το πρωτοκολλήσει, έπρεπε να διαβιβάσει στο ΣΔΟΕ το συγκεκριμένο περιεχόμενο για φορολογικό έλεγχο. Αν γινόταν ο έλεγχος, τότε θα προέκυπταν σημαντικά ποσά, εφόσον υπήρχε φυσικά και πολιτική βούληση σε σχέση με την επιβολή φόρων. Ήδη εντοπίστηκε φοροδιαφυγή για τέσσερα συγγενικά πρόσωπα του κ. Παπακωνσταντίνου, όπως λέει στο πόρισμά του ο κ. Καπερνάρος, της τάξης των 6.304.000. Αυτά τα βεβαιώνει το ΣΔΟΕ.

Επομένως, υπήρξε απώλεια, εν προκειμένω από πλευράς ελληνικού  δημοσίου. Ο κ. Παπακωνσταντίνου είχε στην κατοχή του το συγκεκριμένο υλικό  όχι για οκτώ, αλλά εννέα μήνες  μέχρι να το δώσει στον κ. Διώτη. Επιβεβαιώνεται η πρόταση για το κατηγορητήριο του κ. Παπακωνσταντίνου.

Σε σχέση με τον  κ. Βενιζέλο απεδείχθη ότι κατείχε  το συγκεκριμένο USB από τον Αύγουστο του 2011 μέχρι και τον Οκτώβρη του 2012, δεκατέσσερις μήνες εκ των οποίων πέντε μήνες δεν ήταν καν Υπουργός. Όφειλε και αυτός ως Υπουργός Οικονομικών να έχει κάνει αυτές τις ενέργειες, προκειμένου να υπάρξει ή να υπήρχε η δυνατότητα να αποκαλυφθεί ποιοι ήταν αυτοί που είχαν κάνει φοροδιαφυγή και να υπάρχει και είσπραξη.

Άρα, λοιπόν, σε σχέση και με τον κ. Βενιζέλο, θεωρούμε ότι η πρόταση, έτσι όπως τεκμηριωμένα διαμορφώνεται από την πλευρά του κ. Καπερνάρου, είναι συγκεκριμένη και πρέπει με βάση αυτή να προχωρήσουμε.

Για τον κ. Παπανδρέου υπάρχει απόδειξη για άμεση συνέργεια  στο αδίκημα της φοροδιαφυγής, για απιστία, για παράβαση καθήκοντος, πολύ δε περισσότερο όταν από ερωτήσεις του δημοσιογράφου κ. Ντάσκα το Σεπτέμβριο του 2010 προέκυψε ότι γνώριζε για τη συγκεκριμένη λίστα Λαγκάρντ, που τότε ονομαζόταν λίστα Φαλτσιάνι. Και αυτό περιέχεται ως κατάθεση μέσα στα έγγραφα τα οποία έχουν μοιραστεί.

Σε σχέση τώρα με τον  κ. Παπαδήμο απεδείχθη και η άμεση  συνέργεια σε φοροδιαφυγή και, βεβαίως, η υποχρέωση που είχε - ηθική, νομική και συνταγματική - ως Πρωθυπουργός - όπως αντίστοιχη υποχρέωση είχε και ο κ. Παπανδρέου - για να υπάρξει αυτός ο έλεγχος, να υπάρξει η προώθηση, να υπάρξει ο καταλογισμός, να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή. Άρα, πρέπει να παραπεμφθεί για τα αδικήματα τα οποία σας ανέφερα.

Τέλος, κύριε Πρόεδρε, επειδή τέθηκε ένα θέμα από το συνάδελφο κ. Λοβέρδο σε σχέση με το ζήτημα της παραγραφής, θα ήθελα να πω το εξής: Στο άρθρο 86, παράγραφος 3, εδάφιο β’ λέει: «Η Βουλή μπορεί να ασκήσει την κατά την παράγραφο 1 αρμοδιότητά της, δηλαδή να ασκήσει τη δίωξη μέχρι το πέρας της δεύτερης τακτικής Συνόδου της Βουλευτικής Περιόδου που αρχίζει μετά την τέλεση του αδικήματος». Πρόκειται για αποσβεστική προθεσμία και σαφέστατα δεν έχουμε σχέση με παραγραφή. Εάν δεν ασκήσει αυτό το δικαίωμα και επέλθει η αποσβεστική προθεσμία, δεν μπορεί να προχωρήσει.

Εδώ, όμως, δεν έχει επέλθει  η αποσβεστική προθεσμία, διότι  η Σύνοδος που προέκυψε ήταν μόνο μιας ημέρας μετά τις εκλογές του  μηνός Μαΐου. Δηλαδή, η διάταξη  που υπάρχει, κατά την άποψή μας  υπάρχει όταν δύναται η Βουλή  και έχει το χρόνο να ασκήσει πράγματι τη δίωξη. Άρα, πρέπει να έχει το κατ’ ελάχιστον χρονικό διάστημα και της συνεδριάσεως και της δυνατότητας να συγκροτηθεί κι εν συνεχεία να έχει τη δυνατότητα να ασκήσει τη δίωξη. Και αν δεν την ασκήσει, τότε προφανώς μη ασκώντας αυτό το δικαίωμά της, ενώ έχει το χρόνο και τη δυνατότητα, τότε επέρχεται η αποσβεστική προθεσμία.

Επομένως, αυτό κατά την  άποψή μας δείχνει ότι δεν  έχει επέλθει αποσβεστική προθεσμία  και φυσικά αυτό που λέμε παραγραφή  σε σχέση με τα συγκεκριμένα αδικήματα.

Πέραν τούτων, και στο άρθρο 64, παράγραφος 2 του Συντάγματος λέει ότι η διάρκεια της τακτικής Συνόδου δεν μπορεί να είναι συντομότερη των πέντε μηνών.

Άρα, από το γεγονός ότι είχαμε τυπικά μία σύγκληση της Βουλής για  μία ημέρα, κατά την άποψή μας  υπάρχει η βεβαιότητα ότι δεν έχει επέλθει παραγραφή των συγκεκριμένων αδικημάτων.

Ζητούμε, λοιπόν, να γίνει δεκτή  η πρόταση έτσι όπως έχει διαμορφωθεί  από την πλευρά του κ. Καπερνάρου που συμμετείχε ως μέλος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ στην Προανακριτική Επιτροπή.

Ευχαριστώ».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου