Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

ΟΜΙΛΙΑ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΠΕΡΝΑΡΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ «ΛΙΣΤΑΣ ΛΑΓΚΑΡΝΤ»


Τρίτη, 16 Ιουλίου 2013
 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ  ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ  ΕΛΛΗΝΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΗ Β’ ΑΘΗΝΩΝ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΠΕΡΝΑΡΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ «ΛΙΣΤΑΣ ΛΑΓΚΑΡΝΤ»


«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σήμερα θα επιτελέσω το καθήκον μου  ναι μεν ως Βουλευτής, όπως πρέπει, αλλά κυρίως ως Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών, γιατί αν και τελείωσε το έργο της  η Επιτροπή, εμείς δεν τελειώσαμε το καθήκον μας και τις αρμοδιότητές μας ως Εισαγγελείς Πλημμελειοδικών, διότι όσους μήνες διήρκησε αυτή η Προκαταρκτική Επιτροπή αυτήν την ιδιότητα είχαμε και έτσι έπρεπε να λειτουργήσουμε.

Συνεπώς, μακριά από τους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ και από τον ομιλούντα οι πολιτικολογίες και κυρίως οι πολιτικαντικολογίες, διότι δεν αφορούν τη σημερινή μας συζήτηση, η οποία είναι σπουδαιοτάτη, παρά το γεγονός ότι μας απαγορεύθηκε να έχουμε δευτερολογία.

Εν πάση περιπτώσει, κύριε  Πρόεδρε, θέλω να καταθέσω κατ’ αρχήν μία διαφωνία με τον κ. Κουτσούμπα, τον εισηγητή της πλειοψηφίας. Δεν θα χρησιμοποιήσω, καθώς δεν μου αρέσει, τη λέξη «συγκάλυψη». Είναι θέμα αισθητικής. Αν το εννοούσα, θα έβρισκα μία άλλη λέξη. Ωστόσο, θα χρησιμοποιήσω, κ. Κουτσούμπα, τη φράση «εξυπηρέτηση σκοπιμότητας κατά τη διάρκεια της Προκαταρκτικής Επιτροπής εις βάρος της νομιμότητας».

Όμως, γιατί το λέω  αυτό; Το τεκμηριώνω αμέσως τώρα. Είπατε προηγουμένως ότι είχαμε συμφωνήσει σε ορισμένα νομικά θέματα, τα οποία  ο κ. Μαρκογιαννάκης τόλμησε να θέσει τραυλίζοντας σε κάποια στιγμή - με την καλή έννοια «τραυλίζοντας». Δηλαδή, το είπε μόνος του χωρίς να βγει εναργώς έξω, με παρρησία, καθώς είπε «να συνεννοηθούμε για τον ν. 1608∕1950 και αν αφορά αυτός ο νόμος την κατηγορία».


Όχι μόνο δεν το συζητήσαμε, όχι μόνο αποφύγατε να το συζητήσουμε, αλλά και εσείς δεν το περιλάβατε και δεν το περιλάβατε για λόγους σκοπιμότητας. Για ποιο λόγο να μην βάλετε το ν. 1608, όταν αυτήν τη στιγμή - πρέπει να γνωρίζουν οι συνάδελφοί μας - υπάρχει, με το θέμα της Αιξωνής, Ελληνίδα συμβολαιογράφος, η οποία εκτίει ποινής καθείρξεως στον Ελαιώνα της Βοιωτίας διά την επαπειλούμενη ζημία του δημοσίου – αόριστα εντελώς, ούτε ένα ευρώ ζημία το δημόσιο, επαπειλούμενη ζημία! - διότι δεν ήλεγξε το έγγραφο του Δασαρχείου να διαπιστώσει ότι είναι πλαστό. Με τον ν. 1608, λοιπόν, εκτίει ποινή καθείρξεως με ελαφρυντικό. Και ξέρετε γιατί; Θα σας πω εγώ πρόχειρα. Διότι ο ν. 1608 προβλέπει ποινή ισόβιας κάθειρξης. Να, μία σκοπιμότητα.

Θα σας αναφέρω μία  δεύτερη σκοπιμότητα, την οποία  εξυπηρετήσατε. Δεν στέρξατε να κληθεί ο κ. Παπανδρέου, ο οποίος είχε υποχρέωση να έρθει να καταθέσει ως μάρτυρας. Έστειλε ένα υπόμνημα προς χλεύην της Προκαταρκτικής Επιτροπής και το «φάγαμε», το δεχθήκαμε. Όταν αντέδρασα και πρότεινα με το άρθρο 62 διά της Βουλής να κλητευθεί και να καταθέσει ως μάρτυρας ο κ. Παπανδρέου, το βάλατε στην κλήρωση. Επτά εσείς, έξι εμείς, χάσαμε στην κλήρωση. Ακολουθείτε αυτό το νόθο σύστημα πότε με την ποινική δικονομία, πότε με τον Κανονισμό της Βουλής.

Το θέμα είναι το εξής, ότι έπρεπε να έλθει ο κ. Παπανδρέου ακόμα και ηθικά να καταθέσει ως μάρτυρας. Ναι ή όχι; Δεν το δεχθήκατε.

Έστειλα επιστολή - εδώ μέμφομαι το Προεδρείο της Βουλής - με ερώτημα και το κοινοποίησα στον κύριο Πρόεδρο της Βουλής για να δώσει εντολή ενώπιον του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής των Ελλήνων να δούμε αν έπρεπε να έλθει ο κ. Παπανδρέου να καταθέσει ή όχι ως μάρτυρας. Όπως γνωρίζετε όλοι σας, δεν έχει δικαίωμα καταθέσεως διά υπομνήματος. Αυτό το δικαίωμα το έχει μόνο ο κ. Παπακωνσταντίνου. Ή έρχεται διά ζώσης και καταθέτει ή έρχεται και παρίσταται και απολογείται με υπόμνημα ή κάνει έγγραφες εξηγήσεις με υπόμνημα.

Επειδή, λοιπόν, δεν είχε τέτοια αρμοδιότητα ο κ. Παπανδρέου, έστειλα στο Επιστημονικό Συμβούλιο  της Βουλής των Ελλήνων ένα  ερώτημα για το αν έπρεπε να κλητευθεί και για τη συμπεριφορά του Προεδρείου, αν τέλεσε το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος ή όχι, αν εφαρμόσατε τη διάταξη του Κανονισμού, αλλά και τη διάταξη της Ποινικής Δικονομίας.

Το ερώτημα, κυρίες και  κύριοι συνάδελφοι, έχει αριθμό πρωτοκόλλου 1364 και είναι από τις 23 Απριλίου του 2013 και είναι αναπάντητο. Επαναλαμβάνω ότι είναι αναπάντητο. Είναι εκπροθέσμως αναπάντητο και αενάως εκπροθέσμως και θα παραμείνει αναπάντητο. Αυτό είναι μία άλλη σκοπιμότητα.

Μία τρίτη σκοπιμότητα  είναι ότι όταν υπέβαλα αίτημα για τέσσερις μέρες να καθυστερήσουμε να στείλουμε έγγραφο στο ΣΔΟΕ να μας πληροφορήσει σε ποια κατάσταση είναι ο έλεγχος του ΣΔΟΕ που παράλληλα ενεργούσε, μου το απορρίψατε και δεν μπήκε ούτε καν στην κληρωτίδα. Δεν πήγε στο εφτά προς έξι. Αποσιωπήθηκε και πέρασε έτσι.

Όμως, εγώ έκανα την αίτηση, κ. Κουτσούμπα και το ΣΔΟΕ μου απήντησε «εφόσον ολοκληρωθεί η επεξεργασία» σε σχέση και με τα ονόματα, που είπε προηγουμένως η κ. Κωνσταντοπούλου, των περιλαμβανομένων στη Λίστα Λαγκάρντ και υποτίθεται ελεγχομένων για την πάταξη αυτής της περίφημης φοροδιαφυγής και της συλλογής της φορολογητέας ύλης. Αυτό είναι το σκάνδαλο διότι δεν μεριμνούμε και διέρρευσε φορολογητέα ύλη. Τι θα γίνει με τη φοροδιαφυγή;

Ακούστε, λοιπόν, τι μου  απήντησε το ΣΔΟΕ στις 15.7.2013, δηλαδή σήμερα: «Εφόσον ολοκληρωθεί η επεξεργασία των οικονομικών στοιχείων, που αφορούν στα χίλια εξακόσια εβδομήντα οχτώ φυσικά πρόσωπα και σαράντα νομικά πρόσωπα, για κάθε έναν εξ αυτών θα συνταχθεί και θα υποβληθεί ενώπιών σας ιδιαίτερη έκθεση ελέγχου, από την οποία θα προκύπτει το αποτέλεσμα του φορολογικού ελέγχου. Έως σήμερα ουδείς εκ των διενεργούμενων ελέγχων έχει ολοκληρωθεί, ώστε να είναι δυνατή η ανακοίνωση συγκεκριμένου αποτελέσματος».

Μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί κανείς έλεγχος που να έχει να πει  -εκτός από τα τρία ονόματα των συγγενών Παπακωνσταντίνου- ότι κάποιος έκανε φοροδιαφυγή. Σκεφθείτε στα Διοικητικά Δικαστήρια να δικαιωθούν οι συγγενείς Παπακωνσταντίνου και μην υπάρχει άλλος να υποστυλώσει τον ισχυρισμό περί υπάρξεως αδικήματος περί φοροδιαφυγής. Τότε θα γίνουμε ρεζίλι των σκυλιών!

Έχουμε, λοιπόν, το εξής: Επειδή μιλήσατε γι’ αυτό το ελαφρυντικό, εγώ σας διαβάζω τι λέει ο Τύπος, η εφημερίδα «Το Παρόν», ένεκα  τούτου: «186.000.000 ευρώ εισέπραξε η  Γαλλία από τους Γάλλους φοροφυγάδες της Λίστας Λαγκάρντ, ενώ εμείς τρία χρόνια τώρα δεν έχουμε εισπράξει ούτε ένα ευρώ γιατί κάποιους από τους δύο χιλιάδες εξήντα δύο Έλληνες της λίστας Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ τους προστατεύουν».

Το δίνω στα Πρακτικά, όπως και την απάντηση του ΣΔΟΕ. Αυτά σας τα χαρίζω. Επίσης, σας αφιερώνω και το ερώτημά μου το αναπάντητο, που δεν μερίμνησε το Προεδρείο της Βουλής να έχω απάντηση από το Επιστημονικό Συμβούλιο για ποιο λόγο και αν έπρεπε ή όχι να προσκληθεί και να επιμείνουμε για την βιαία προσαγωγή του Γεωργίου Παπανδρέου.

Θα πάμε τώρα καθαρά στο  νομικό θέμα. Όσον αφορά τον Γεώργιο  Παπακωνσταντίνου, ο Γεώργιος Παπακωνσταντίνου ουδέποτε έδωσε εντολή στο Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος και στους  λοιπούς ελεγκτικούς μηχανισμούς, ώστε να ελεγχθούν τα φυσικά και νομικά πρόσωπα που εμπεριέχονται στη λίστα. Ως πρόσχημα για την παράλειψη αυτή ο κ. Παπακωνσταντίνου χρησιμοποιούσε τον ισχυρισμό ότι δήθεν το ανωτέρω αρχείο αποτελούσε προϊόν παράνομης πράξης, παράνομα αποδεικτικό στοιχείο, το οποίο δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί.

Ωστόσο, οι ισχυρισμοί αυτοί  του κ. Παπακωνσταντίνου ανετράπησαν  πλήρως από το περιεχόμενο του  με ημερομηνία 29.9.2010 εγγράφου του Υπουργείου Οικονομικών της Γαλλίας προς τον Έλληνα Πρέσβη στο Παρίσι, το οποίο απεστάλη στην Επιτροπή την 15η Μαΐου του 2013.

Από το περιεχόμενο του  εν λόγω εγγράφου συνάγονται τα εξής ουσιώδη  συμπεράσματα: Πρώτον, η παράδοσή του  στις ελληνικές αρχές ήταν καθ’ όλα επίσημη. Επρόκειτο για ενεργοποίηση διοικητικής συνδρομής προβλεπόμενης από σύμβαση μεταξύ Ελλάδος και Γαλλίας και από Ευρωπαϊκή Οδηγία. Δεύτερον, σημειώνεται στο ανωτέρω έγγραφο ότι οι πληροφορίες που δίδονται θα πρέπει να παραμείνουν εμπιστευτικές και να μην χρησιμοποιηθούν για σκοπούς μη φορολογικούς, δηλαδή να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για φορολογικούς σκοπούς. Εκ των ανωτέρω αποδεικνύεται πως οι γαλλικές αρχές απέστειλαν στις 29 Σεπτεμβρίου 2010 στην Ελλάδα τη Λίστα Λαγκάρντ με αποκλειστικό σκοπό να αξιοποιηθεί φορολογικά από τις ελληνικές αρχές». Σας διάβασα σημερινή απάντηση του ΣΔΟΕ.

Ο κ. Παπακωνσταντίνου έβλαψε βεβαιωμένα το ελληνικό Δημόσιο με το ποσό των 6.304.688,08 ευρώ, ποσό το οποίο καρπώθηκαν αθεμίτως ως αποτέλεσμα φοροδιαφυγής οι ως άνω συγγενείς του. Ο κ. Παπακωνσταντίνου διά της σκόπιμης και παράνομης  παραλείψεώς του να παραδώσει τη Λίστα στις αρμόδιες αρχές, κρατώντας την στην κατοχή του για χρονικό διάστημα περίπου οκτώ μηνών και αφού πρώτα επεξεργάστηκε το CD ως μη όφειλε και το παρέδωσε σε στικάκι USB, όχι μόνο θέλησε να ελαττώσει τη δημόσια περιουσία προς όφελος άλλων, είτε πρόκειται για τους συγγενείς του είτε για τους υπόλοιπους εκ των δύο χιλιάδων πενήντα εννέα περιεχομένων στη λίστα μέσω της αποφυγής επιβολής χρηματικών ποινών στην περίπτωση ύπαρξης φοροδιαφυγής ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ που θα κατέληγαν στα κρατικά ταμεία, αλλά επιπλέον γνώριζε άριστα πως κατ’ αυτόν τον τρόπο επέρχεται άμεση μείωση στη δημόσια περιουσία από φοροδιαφυγή.

Για τον Γεώργιο Παπακωνσταντίνου πρέπει να ασκηθεί ποινική δίωξη  για τα αδικήματα, πρώτον, της νόθευσης και υπεξαγωγής εγγράφου, σύμφωνα με το άρθρο 232 παράγραφος 2 και 3 του Ποινικού Κώδικα με εφαρμογή των επιβαρυντικών περιστάσεων που προβλέπονται στο άρθρο 1 του ν. 1608/1950 περί καταχραστών του Δημοσίου – το θέμα μας, κύριε Κουτσούμπα- δεύτερον, της απιστίας σχετικά με την υπηρεσία του άρθρου 256 του Ποινικού Κώδικα με εφαρμογή των επιβαρυντικών περιστάσεων που προβλέπονται στο άρθρο 1 του ν. 1608/1950 περί καταχραστών του Δημοσίου – το θέμα μας, κύριε Κουτσούμπα- τρίτον, της παράβασης καθήκοντος του άρθρου 259 του Ποινικού Κώδικα και τέταρτον, της άμεσης συνέργειας σε φοροδιαφυγή κατά το άρθρο 18 του ν. 2523/1997 σε συνδυασμό με το άρθρο 46 του Ποινικού Κώδικα.

Ευάγγελος Βενιζέλος. Από την αποκάλυψη  των συνοδευτικών εγγράφων της Λίστας Λαγκάρντ, σύμφωνα με τα οποία θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για φορολογικούς σκοπούς, αλλά και από την κατάθεση του κ. Ευάγγελου Βενιζέλου ενώπιον της Επιτροπής προκύπτουν εις βάρος του επαρκέστατες ενδείξεις τέλεσης αδικημάτων. Συγκεκριμένα, ο κ. Βενιζέλος στην από 4 Απριλίου 2013 κατάθεσή του ως μάρτυς ενώπιον της Επιτροπής ισχυρίστηκε ότι το στικάκι της Λίστας Λαγκάρντ ως προϊόν υποκλοπής και ανταλλαγής υλικού μεταξύ μυστικών υπηρεσιών δεν ήταν δυνατό να χρησιμοποιηθεί, καθ’ ότι παράνομο.

Χαρακτηριστικά λέει στο παρακάτω απόσπασμα από τη σελίδα 160 των Πρακτικών της από 4 Απριλίου 2013 κατάθεσής του: «Συνειδητοποιώ ότι ο Διώτης δεν ψάχνει να βρει ένα αντίγραφο ή να του επιβεβαιώσω  εγώ την εκτίμησή του περί παρανόμου  αποδεικτικού μέσου, διότι του επιβεβαιώνω την εκτίμησή μου ότι εφ’ όσον πρόκειται περί ανταλλαγής υλικού μεταξύ μυστικών υπηρεσιών και προϊόντος υποκλοπής, είναι παράνομα αποδεικτικό μέσο».

Ο κ. Βενιζέλος με την  ως άνω αυθαίρετη παράθεση προσωπικών του εκτιμήσεων είτε κατέθεσε ψέματα είτε απέκρυψε την αλήθεια, όπως πηγάζει από τη διακρατική σύμβαση – πηγή δικαίου, εν προκειμένω- την οποία ως Υπουργός γνώριζε και όφειλε να γνωρίζει.

Σημειώνεται εν προκειμένω ότι από τις 17 Μαΐου 2012 Υπουργός Οικονομικών  της Υπηρεσιακής Κυβέρνησης του κ. Πικραμένου ανέλαβε ο κ. Γεώργιος Ζανιάς.

Αυταποδείκτως, λοιπόν, ο  κ. Βενιζέλος κατείχε το USB από τον Αύγουστο του 2011 έως και τη δεύτερη ημέρα Οκτωβρίου 2012, οπότε και το παρέδωσε στο Γραφείο του Πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά. Βρισκόταν, δηλαδή, στην κατοχή του για δεκατέσσερις ολόκληρους μήνες, εκ των οποίων τους πέντε τελευταίους -διάστημα κατά το οποίο δεν ήταν Υπουργός Οικονομικών- το διατηρούσε στο προσωπικό του γραφείο, χωρίς να το παραδώσει υπηρεσιακώς, ως όφειλε, στο διάδοχό του Υπουργό. Έτσι, διέπραξε το αδίκημα της υπεξαγωγής εγγράφου, άρθρο 242 παράγραφος 2 και 3 του Ποινικού Κώδικα.

Πληρούται, όμως και υποκειμενική υπόσταση του αδικήματος, διότι ο  κ. Βενιζέλος γνώριζε πως αποκρύπτοντάς  το απέτρεπε κάθε δυνατότητα έρευνας  και αξιοποίησης του USB με τη Λίστα Λαγκάρντ.

Ο δόλος του να παραβεί  τα εκ του νόμου ανατιθέμενα καθήκοντά  του τεκμαίρεται από το ότι  χρησιμοποίησε ως δικαιολογητική βάση για τη μη παράδοση της Λίστας Λαγκάρντ στις αρχές το δήθεν παράνομο του  αποδεικτικού μέσου, παρ’ ότι γνώριζε ότι αυτή απεστάλη από τη Γαλλία, προκειμένου να αξιοποιηθεί αποκλειστικά για φορολογικούς σκοπούς.

Το όφελος δε που απέκτησαν  οι συγγενείς του κ. Παπακωνσταντίνου, αλλά και όλοι όσοι περιλαμβάνονται  στη Λίστα Λαγκάρντ είναι εξ ορισμού παράνομο ως αποτέλεσμα φοροδιαφυγής. Ήδη το ΣΔΟΕ, όπως ως άνω αναφέρθηκε, εντόπισε τη φοροδιαφυγή ανερχόμενη στο ποσό των 6.304.688 ευρώ μόνο για τους τέσσερις συγγενείς του κ. Παπακωνσταντίνου.

Για τον Ευάγγελο Βενιζέλο πρέπει να συσταθεί Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης κατ’ άρθρο 86 παράγραφος 3 του Συντάγματος για τα αδικήματα, πρώτον, της ψευδορκίας του άρθρου 224 του Ποινικού Κώδικα, δεύτερον, της νόθευσης και υπεξαγωγής εγγράφου, σύμφωνα με το άρθρο 242 παράγραφος 2 και 3 με εφαρμογή των επιβαρυντικών περιστάσεων που προβλέπονται στο άρθρο 1 του ν. 1608/1950 περί καταχραστών του Δημοσίου, τρίτον, της απιστίας σχετικά με την υπηρεσία του άρθρου 256 του Ποινικού Κώδικα με αφορμή των επιβαρυντικών περιστάσεων που προβλέπονται στο άρθρο 1 του ν. 1608/1950 περί καταχραστών του Δημοσίου, τέταρτον, της παράβασης καθήκοντος του άρθρου 259 του Ποινικού Κώδικα και, πέμπτον, της άμεσης συνέργειας σε φοροδιαφυγή κατά το άρθρο 18 του ν. 2523/1997 σε συνδυασμό με το άρθρο 46 του Ποινικού Κώδικα.

Γεώργιος Παπανδρέου. Στις 11 Σεπτεμβρίου 2010 ο Γεώργιος Παπανδρέου, ερωτηθείς για το φαινόμενο της  φοροδιαφυγής και τον τρόπο με τον οποίο προτίθεται να το αντιμετωπίσει  η Κυβέρνησή του, απήντησε πως  ήδη από τότε γνώριζε συγκεκριμένα στοιχεία σχετικά με την ύπαρξη φοροφυγάδων που διατηρούν τραπεζικούς λογαριασμούς σε τράπεζες του εξωτερικού. Ο κ. Παπανδρέου εννοούσε προφανέστατα τα άτομα που περιέχονται στη Λίστα «Λαγκάρντ», αφ’ ης στιγμής η προς αυτόν υποβληθείσα ερώτηση αναφερόταν αποκλειστικά σε αυτήν και την αξιοποίηση που αυτή έτυχε από άλλες χώρες, όπως η Γερμανία και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Μάλιστα, ο κ. Παπανδρέου συμπλήρωσε πως δεν επιθυμεί να αποκαλύψει άλλα στοιχεία σχετικά με τους φοροφυγάδες της Λίστας «Λαγκάρντ», ομολογώντας έτσι με τον πλέον πανηγυρικό τρόπο πως γνωρίζει ακόμα περισσότερα στοιχεία.

Στις 28 Μαρτίου 2013 ο κ. Μπίκας, πρώην Διοικητής της ΕΥΠ, καταθέτοντας ενώπιον της Επιτροπής, δήλωσε ρητώς πως ο κ. Παπανδρέου είχε ενημερωθεί για τη Λίστα «Λαγκάρντ» από τον κ. Παπακωνσταντίνου.

Συγκεκριμένα, κατέθεσε: «Μάρτυς (Ιωάννης Μπίκας): Του είχα αναφέρει ότι είναι μία λίστα  που πρέπει να προχωρήσει, ότι πρέπει να διαλευκανθεί η υπόθεση, ότι πρέπει αυτή η ιστορία να τρέξει, να προχωρήσει. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης (Προεδρεύων της Επιτροπής: Τι ήξερε; Ο κ. Παπανδρέου λέει ότι δεν ήξερε τίποτα. Μάρτυς (Ιωάννης Μπίκας): Ο κ. Παπανδρέου είχε ενημερωθεί για τη Λίστα «Λαγκάρντ» από τον Υπουργό Οικονομικών, τον είχε ενημερώσει ο κ. Παπακωνσταντίνου».

Άλλωστε, όπως ορίζει το άρθρο 82 παράγραφος 2 του Συντάγματος, ο Πρωθυπουργός εξασφαλίζει την ενότητα της Κυβέρνησης και κατευθύνει τις ενέργειές της, καθώς και των δημοσίων γενικά υπηρεσιών για την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής μέσα στο πλαίσιο των νόμων.

Θα ήταν νομικά απαράδεκτο να μη διενεργηθεί περαιτέρω έρευνα για την ύπαρξη ποινικών ευθυνών του κ. Παπανδρέου που προδήλως υπάρχουν, αν αποδεχόμενοι την τέλεση των ως άνω αδικημάτων από τον κ. Παπακωνσταντίνου θέταμε το Γεώργιο Παπανδρέου στο απυρόβλητο, τη στιγμή που ήταν ενήμερος τόσο για το περιεχόμενο της Λίστας «Λαγκάρντ» όσο και για τις ακριβείς ενέργειες του Υπουργού του κ. Παπακωνσταντίνου, ήτοι την απόκρυψη των στοιχείων των Ελλήνων καταθετών από τη δικαιοσύνη και τις φορολογικές αρχές.

Σε αυτό ακριβώς το σημείο προσδιορίζεται νομικά η έννοια του άμεσου αυτουργού, δίχως τη βοήθεια του οποίου θα ήταν αδύνατη -άλλως δεν θα ήταν δυνατή με βεβαιότητα, Άρειος Πάγος 540/2006- η τέλεση του εγκλήματος από τους αυτουργούς της φοροδιαφυγής, καθώς ως όφειλε θα έπρεπε να είχε ενημερώσει άμεσα τις αρμόδιες διοικητικές ή εισαγγελικές αρχές και αυτό δεν το έπραξε.

Εκ των ανωτέρω καθίσταται πλέον σαφέστατα το νόημα της  φράσης του κ. Παπανδρέου ότι κυβερνούσε μία διεφθαρμένη χώρα. Στην πραγματικότητα, απευθυνόταν ο ίδιος στον εαυτό του και εννοούσε τους Υπουργούς του και εκείνον, καλύπτοντας έτσι ποινικά αδικήματα, εξευτελίζοντας, παράλληλα, τον ελληνικό λαό με τη βαθιά πολιτική ανηθικότητά του.

Για το Γεώργιο Παπανδρέου πρέπει να συσταθεί ειδική κοινοβουλευτική  επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης κατ’ άρθρον 86 παράγραφος 3 του Συντάγματος για τα εξής αδικήματα:

Πρώτον, της άμεσης συνέργειας σε φοροδιαφυγή, σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν. 2523/1997 σε συνδυασμό με το άρθρο 46 του Ποινικού Κώδικα. Δεύτερον, της άμεσης συνέργειας στο αδίκημα της απιστίας σχετικά με την υπηρεσία του άρθρου 256 του Ποινικού Κώδικα, με εφαρμογή των επιβαρυντικών περιστάσεων που προβλέπονται στο άρθρο 1 του ν. 1608/1950 περί καταχραστών του δημοσίου. Τρίτον, της παράβασης καθήκοντος του άρθρου 259 του Ποινικού Κώδικα.

Λουκάς Παπαδήμος: Σημειώνεται  ότι κατά το χρονικό διάστημα από 11/11/2011 έως 16/5/2012 διορισμένος Πρωθυπουργός ήταν ο κ. Λουκάς Παπαδήμος, ο οποίος είναι βέβαιον ότι είχε ενημερωθεί για την ύπαρξη του επίμαχου ηλεκτρονικού αρχείου και με βεβαιότητα γνώριζε για το περιεχόμενο της Λίστας, καλύπτοντας και εκείνος τα ποινικά αδικήματα, τα οποία διαπράττονταν σε βάρος του ελληνικού δημοσίου.

Κατά το χρονικό διάστημα από 11 Νοεμβρίου 2011 έως 16 Μαΐου του 2012 διορισμένος Πρωθυπουργός ήταν ο Λουκάς Παπαδήμος, ο οποίος είναι βέβαιον ότι είχε ενημερωθεί από τον κ. Βενιζέλο, με τον οποίον συνυπήρξαν επί πέντε μήνες στο Υπουργικό Συμβούλιο, για την ύπαρξη του επίμαχου ηλεκτρονικού αρχείου και με βεβαιότητα γνώριζε για το περιεχόμενο της Λίστας Λαγκάρντ, καλύπτοντας και εκείνος τα ποινικά αδικήματα, τα οποία διαπράττονταν εις βάρος του ελληνικού δημοσίου.

Ως εκ τούτου ο κ. Παπαδήμος  φέρεται διαπράξας, όπως και ο  κ. Παπανδρέου, το αδίκημα της άμεσης συνέργειας, κατά την έννοια του άρθρου 46 του Ποινικού Κώδικα στη φοροδιαφυγή των φυσικών και νομικών προσώπων που περιλαμβάνονται στη Λίστα Λαγκάρντ. Αποτέλεσμα τούτου ήταν να απολέσει το ελληνικό δημόσιο εκατομμύρια ευρώ.

Άρθρο 82 παράγραφος 2 του  Συντάγματος: Ο Πρωθυπουργός εξασφαλίζει την ενότητα της Κυβέρνησης και κατευθύνει τις ενέργειές της, καθώς και των δημοσιών γενικά υπηρεσιών για την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής, μέσα στο πλαίσιο των νόμων.

Οι κ.κ. Παπανδρέου και  Παπαδήμος, με τη σειρά τους, παρείχαν, καθ’ όλη τη διάρκεια της τέλεσης της αξιόποινης πράξης της φοροδιαφυγής, άμεση συνδρομή στα πρόσωπα, τα οποία εμπλέκονται, καθώς, όντες Πρωθυπουργοί με αρμοδιότητες να κατευθύνουν τις ενέργειες της Κυβέρνησης, γνώριζαν την απόκρυψη του επίμαχου ηλεκτρονικού αρχείου από τη Δικαιοσύνη και τις φορολογικές αρχές και συναινούσαν με τη στάση τους και τις ενέργειές τους στις έκνομες και εις βάρος του ελληνικού δημοσίου αξιόποινες πράξεις.

Για τον Λουκά Παπαδήμο να συσταθεί Ειδική Κοινοβουλευτική  Επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης κατ’ άρθρον 86 παράγραφος 3 του Συντάγματος για τα αδικήματα, πρώτον, της άμεσης συνέργειας σε απιστία σχετικά με την υπηρεσία του άρθρου 256 του Ποινικού Κώδικα, με εφαρμογή των επιβαρυντικών περιστάσεων που προβλέπονται στο άρθρο 1 του ν. 1608/1950 περί καταχραστών του δημοσίου, δεύτερον, της παράβασης καθήκοντος του άρθρου 259 του Ποινικού Κώδικα και, τρίτον, της άμεσης συνέργειας σε φοροδιαφυγή σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν. 2523/1997 σε συνδυασμό με το άρθρο 46 του Ποινικού Κώδικα.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τελειώνοντας την εισήγησή μου έχω να σας πω δύο τινά, τα οποία βίωσα και δεν θα λησμονήσω ποτέ στο υπόλοιπο της ζωής μου: Είναι πραγματικός αυτοεξευτελισμός να συμμετέχεις σε τέτοιες επιτροπές. Είναι πραγματικό όνειδος αυτό το άρθρο 86 του Συντάγματος και τα συνακόλουθα του άρθρου αυτού περί επιτροπών.

Ήδη έχει αρχίσει και  μετρά αυτή η Βουλή ως Αναθεωρητική. Πρέπει να πάρουμε την ευθύνη να αλλάξουμε αυτά τα οργιώδη άρθρα  που υπάρχουν, αυτά τα τερατουργήματα που περιλαμβάνουν, όπως αυτό το άρθρο 86 και τις επιτροπές του που εξευτελίζουν την προσωπικότητα του Έλληνα πολίτη, που εξευτελίζει τους θεσμούς, που εξευτελίζει τους Βουλευτές, που εξευτελίζει τη νομοθετική εξουσία, που εξευτελίζει τους Έλληνες πολίτες! Πρέπει να πάρουμε την ευθύνη να εξαφανιστούν αυτά τα ελεεινά, τα τρισάθλια που χαρακτηρίζουν βεβαίως κάποιους που τα εμπνεύστηκαν και περιλαμβάνονται σε αυτό το Σύνταγμα, που είναι βεβαίως διάτρητο και εκθέτει όλους μας, όσο υπάρχει.

Σας ευχαριστώ».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου