Παρασκευή, 24 Αυγούστου 2012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Β' ΑΘΗΝΩΝ ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΠΕΡΝΑΡΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΘΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΕΜΠΟΡΙΟΥ
«Το παραεμπόριο ανθεί με ανοχή της πολιτείας»
Ο Β. Καπερνάρος καταγγέλλει την αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων των φορέων ελέγχου και ζητά ευθύνες για ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό.
Γιατί αδυνατεί η πολιτεία να πατάξει το παραεμπόριο στη χώρα μας το οποίο στερεί πάνω από 6 δις ευρώ το χρόνο από φόρους το Δημόσιο, ζητά να πληροφορηθεί ο Βουλευτής Β’ Αθηνών κ. Βασίλης Καπερνάρος με Ερώτηση του προς τους αρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης. Ο κ. Καπερνάρος με αφορμή τα νέα επερχόμενα αντιλαϊκά μέτρα περικοπών σε μισθούς και συντάξεις καταγγέλλει τις ανεπαρκείς και αναποτελεσματικές πολιτικές κατά του λαθρεμπορίου, στηρίζει την πρόταση για δημιουργία ενιαίου και ανεξάρτητου Σώματος Δίωξης του Παραεμπορίου που θα ελέγχεται απευθείας από τον αρμόδιο Εισαγγελέα και ζητά να στελεχωθεί με μετατάξεις από πλεονάζων προσωπικό του δημοσίου.
Συγκεκριμένα στην Ερώτησή του ο κ. Καπερνάρος αναφέρει τα εξής:
«Το παραεμπόριο, σύμφωνα με έγκυρα στοιχεία του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), κοστίζει κάθε έτος περισσότερα από 6 δισ. στο Δημόσιο από απώλειες φορολογίας και 25 δισ. λιγότερη ρευστότητα στην αγορά , με το 20% των παράνομων προϊόντων στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κατάσχονται στην Ελλάδα. Σύμφωνα με στοιχεία της EUROSTAT η Κίνα είναι η χώρα από την οποία προέρχονται τα περισσότερα παράνομα προϊόντα στην Ε.Ε. με ποσοστό 56%.
Βασικές αιτίες του προβλήματος είναι το ανεξέλεγκτο παράνομο μεταναστευτικό ρεύμα στη χώρα μας, η έλλειψη συντονισμού μεταξύ των κατακερματισμένων αρμοδίων ελεγκτικών οργάνων, καθώς και η έλλειψη πλήρους αποσαφήνισης και διαχωρισμού των αρμοδιοτήτων τους στο ελεγκτικό και κατασταλτικό τους έργο. Ο τρόπος που διακινούνται τα προϊόντα στο παραεμπόριο από τους εισαγωγείς-διακινητές -που έχουν κέρδος 1-1,5 δις το χρόνο- και στη συνέχεια από τους μικροπωλητές, -που έχουν κέρδος 300-400 εκατ. δηλαδή 3.000-4.000 ευρώ το χρόνο ο καθένας- δείχνει καταφανώς ότι με αποσπασματικές συλλήψεις το πρόβλημα δεν λύνεται, αν δεν χτυπηθεί στη ρίζα του σε μια μόνιμη βάση.
Σε αυτό το πλαίσιο, είναι αναγκαία η δημιουργία ενός ενιαίου, αυτόνομου και ανεξάρτητου μηχανισμού Δίωξης του Παραεμπορίου σε μόνιμη βάση, με ενισχυμένο προσωπικό και ειδικό τεχνικό εξοπλισμό, το οποίο θα πρέπει να ελέγχεται απευθείας από τον αρμόδιο εισαγγελέα. Το ΕΒΕΑ, από το 2008 έχει διατυπώσει τη πρόταση για δημιουργία ενός Σώματος Δίωξης Παραεμπορίου προκειμένου να αντιμετωπισθούν δραστικά τα φαινόμενα της παραοικονομίας, της φοροδιαφυγής και του αθέμιτου ανταγωνισμού.
Κύριοι Υπουργοί,
Η μάστιγα του λαθρεμπορίου αποστερεί το κράτος από σημαντικά έσοδα ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί και αθέμιτο ανταγωνισμό στην αγορά, την ώρα που οι νόμιμες ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας κλείνουν η μία μετά την άλλη και κοινωνικά επιδόματα κατακρεουργούνται και εργασιακά δικαιώματα καταλύονται για να μειωθεί το έλλειμμα της χώρας.
Σύμφωνα με τις τελευταίες ανακοινώσεις του αρμόδιου Υπουργού Ανάπτυξης, αποφασίστηκε η δημιουργία «θαλάμου επιχειρήσεων» με τον συντονισμό όλων των συναρμόδιων φορέων, υπό το γενικό συντονισμό του ΓΓ Εμπορίου, το οποίο είναι αμφίβολης αποτελεσματικότητας δεδομένου ότι όλοι αυτοί οι φορείς είναι επιφορτισμένοι και με άλλες αρμοδιότητες. Στη σύσκεψη που είχε ο Υπουργός Ανάπτυξης με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς παραδέχθηκε το πρόβλημα της ελλιπούς στελέχωσης τελωνείων, αλλά και της απουσίας σύγχρονων εργαλείων για τον εντοπισμό των παράνομων εμπορευμάτων, όπως έχουν οι γειτονικές χώρες Τουρκία και Αλβανία, οι οποίες αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα. Είναι χαρακτηριστικό, όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, κ. Βασίλης Κορκίδης, ότι η χώρα μας δεν έχει κανένα μηχάνημα X-RAY Scanner (!!!), όταν η Αλβανία έχει 17(!!!). Παράλληλα τη στιγμή που χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι τίθενται σε εφεδρεία και άλλοι τόσοι στελεχώνουν υπηρεσίες χωρίς λόγο ύπαρξης δεν μπορούν, κατόπιν ειδικής εκπαίδευσης, να μεταταχθούν σε υποστελεχωμένες υπηρεσίες πάταξης του λαθρεμπορίου.
Κατόπιν των ανωτέρω, και με δεδομένο ότι η κυβέρνηση καταφεύγει εκ νέου στην εύκολη λύση της κατακρεούργησης μισθωτών και συνταξιούχων αδυνατώντας να βρει ισοδύναμα μέτρα της τάξεως των 11,5 δις, που αντιστοιχούν δηλαδή στα κέρδη μόλις των δύο τελευταίων ετών αν είχε παταχθεί το παραεμπόριο στη χώρα μας,
Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί,
Ποια ήταν η αξία των κατασχέσεων των προϊόντων του παραεμπορίου τα δύο τελευταία έτη (2010,2011) και πόσο απείχε από τους επιδιωκόμενους στόχους που αναγράφονται στα Μνημόνια;
Ποιος είναι ο χρησιμοποιούμενος τεχνολογικός εξοπλισμός και τα συστήματα ελέγχου για την ανίχνευση προϊόντων παραεμπορίου και εάν υπάρχει τέτοιος γιατί δεν είναι αποτελεσματικός;
Ποιος είναι ο αρμόδιος φορέας που είχε την ευθύνη για την προμήθεια τέτοιων μηχανημάτων X-RAY στη χώρα μας και για ποιόν λόγο δεν προμηθεύτηκε ούτε ένα για τη χώρα μας;
Γιατί προτιμήθηκε η λύση δημιουργίας «θαλάμου επιχειρήσεων» με συντονισμό των συναρμόδιων φορέων που αποδεδειγμένα οδηγεί στη γνωστή γραφειοκρατική αναποτελεσματικότητα, αντί για την ρεαλιστική πρόταση του ΕΒΕΑ και άλλων φορέων για τη δημιουργία του Σώματος Δίωξης Παραεμπορίου;
Γιατί τη στιγμή που χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι τίθενται σε εφεδρεία και άλλοι τόσοι στελεχώνουν υπηρεσίες χωρίς λόγο ύπαρξης δεν μετατάσσονται σε υποστελεχωμένες υπηρεσίες πάταξης του λαθρεμπορίου;
Υπάρχει διμερής συνεργασία Κίνας-Ελλάδας για την πάταξη του λαθρεμπορίου, και ποια αποτελέσματα έχει φέρει, με δεδομένο ότι η Κινεζική Cosco διαχειρίζεται το λιμένα του Πειραιά, από το οποίο διακινούνται καθημερινά εκατομμύρια προϊόντα απομίμησης(«μαϊμούδες»);»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου