Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

«Επενδυτικά Εργαλεία Ανάπτυξης, Παροχή Πιστώσεων και άλλες διατάξεις» ΟΜΙΛΙΑ ΜΑΡΙΝΑΣ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ



 Πέμπτη, 21 Μαρτίου 2013
 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ  ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ


Η Βουλευτής Μαγνησίας  των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Μαρίνα Χρυσοβελώνη μιλώντας σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής τοποθετήθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών «Επενδυτικά Εργαλεία Ανάπτυξης, Παροχή Πιστώσεων και άλλες διατάξεις»

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της  ομιλίας:

«Συζητούμε σήμερα ακόμη ένα νομοσχέδιο με πρόβλημα ταυτότητας. Αναφέρω χαρακτηριστικά πως μόνο τα 19 άρθρα από τα συνολικά 52 άρθρα και τροπολογίες που περιέχονται, αφορούν στο αντικείμενο του νομοσχεδίου.

Είναι επομένως ένα νομοσχέδιο επ’  αφορμή του οποίου προσπαθείτε να τακτοποιήσετε διάφορες εκκρεμότητές σας. Αυτές, όμως, τις τακτοποιήσεις τις κάνετε μεταμφιέζοντάς τες σε κάτι το διαφορετικό. Τις μετονομάζετε και τις περιβάλλετε με τον μανδύα άσχετων νομικά πράξεων, γιατί έτσι προφανώς σας βολεύει.

Ας δούμε τώρα μερικές απ’ αυτές τις ψευδεπίγραφες ρυθμίσεις.


Το άρθρο 22 του Κεφαλαίου Ε’ με τον τίτλο «Διαδικασία Ανάκτησης Κρατικών Ενισχύσεων», ορθά το αποσύρατε, καθώς ενώ θα έπρεπε να αφορά αποκλειστικά στην ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων, περιείχε μεταξύ άλλων την παράγραφο 3β’ που όριζε ότι οι διατάξεις των παραγράφων 7, 9, 10, 11, 12 και 17 του άρθρου 16 του ν. 2515/1997 εφαρμόζονται στη μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων σύμφωνα με το παρόν άρθρο, καθώς και σε κάθε διαδικασία εξυγίανσης πιστωτικού ιδρύματος.

Το άρθρο αυτό και ειδικά στην παράγραφο 3β’ που προανέφερα, δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να επανεισάγεται, διότι αποσκοπεί στην απαλλαγή της Τράπεζας Πειραιώς από φόρους στο σκέλος μεταβίβασης της τεράστιας ακίνητης περιουσίας της Αγροτικής Τράπεζας, οι οποίοι υπολογίζονται σε 100 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή σε ποσό ανώτερο από εκείνο της εξαγοράς της, που ήταν 95 εκατομμύρια ευρώ.

Εμείς, οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, είχαμε έγκαιρα καταγγείλει στον ελληνικό λαό ουσιαστικά τη δωρεά της ΑΤΕ στην Πειραιώς εκ μέρους της συγκυβέρνησης ήδη από το 2012. Είχαμε επισημάνει ότι μια τράπεζα με τόσα προβλήματα όπως η Τράπεζα Πειραιώς, δεν θα μπορούσε ποτέ να απορροφήσει ένα ίδρυμα του μεγέθους της ΑΤΕ. Και αυτό, διότι είναι γεμάτη από σκελετούς κρυμμένους στην ντουλάπα της, όπως κυκλικά δάνεια που καταλήγουν από την πίσω πόρτα σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου, περίεργες δανειοδοτήσεις off shore εταιρειών φίλων και συγγενών, προνομιακά δάνεια που αμέσως βρέθηκαν στο κόκκινο, αφού δόθηκαν χωρίς καμία επενδυτική αξιολόγηση αλλά αποκλειστικά και μόνο για πολιτικούς λόγους.

Όλα αυτά, όμως, ουδέποτε απασχόλησαν  τους κ.κ. Στουρνάρα και Προβόπουλο, οι οποίοι φρόντισαν να ξεπουλήσουν  την ΑΤΕ στην Τράπεζα Πειραιώς για μόλις 95 εκατομμύρια ευρώ με τα οποία η Τράπεζα Πειραιώς πήρε 14,3 δισεκατομμύρια ευρώ σε καταθέσεις και άλλα 7,2 δισεκατομμύρια ευρώ ζεστά κεφάλαια από το δημόσιο για την ανακεφαλαιοποίησή της μέσω της Αγροτικής Τράπεζας.

Ο δικαιολογητικός λόγος  για την επιδιωχθείσα και επί  του παρόντος αποφευχθείσα –γιατί πολύ φοβάμαι ότι θα τεθεί εκ νέου θέμα- απαλλαγή της Τράπεζας Πειραιώς από τους φόρους μεταβίβασης που  προανέφερα, είναι ένας και μοναδικός: Είναι τα περίφημα κομματικά δάνεια του συστήματος εξουσίας ύψους 222 εκατομμυρίων ευρώ, πολλά με λήξη το 2013, στη χορήγηση των οποίων ως γνωστόν η Τράπεζα Πειραιώς έχει τα πρωτεία.

Και ενώ για τον  κ. Σάλα φαίνεται να υπάρχουν πάντοτε  λεφτά, εν τούτοις, για τη σύνταξη  της πολύτεκνης μητέρας και για το επίδομα γέννησης τέκνου που καταργήσατε, δεν θέλετε να δώσετε ούτε 1 ευρώ.

Επειδή, όμως, με δική σας  αποκλειστικά ευθύνη, διανύουμε μια  περίοδο που μισθοί και συντάξεις  οδηγούνται στην κλίνη του Προκρούστη και οι Έλληνες πολίτες σηκώνουν δυσβάσταχτα φορολογικά βάρη και ισοπεδώνονται καθημερινά, επαναλαμβάνω ότι δεν θα πρέπει για κανέναν απολύτως λόγο να επαναφέρετε παρόμοιες διατάξεις που αποσύρατε σήμερα.

Στη συνέχεια θα αναφερθώ στις εφορίες και στο άρθρο 33 του  ιδίου κεφαλαίου του νομοσχεδίου. Είχαμε εδώ και δυο χρόνια μια ατελείωτη συζήτηση από πλευράς διαδοχικών συγκυβερνήσεων για τα κριτήρια και τα οφέλη από την κατάργηση ΔΟΥ ανά την Ελλάδα. Μας λέγατε ότι βασικό κριτήριο είναι οι εξοικονομήσεις και ότι για το λόγο αυτόν θα ελαχιστοποιήσετε τη φιλοξενία εφοριών σε ενοικιασμένα κτήρια.

Βλέπουμε εδώ, όμως, νέα  κριτήρια για μισθώσεις που ισχυρίζεστε  ότι θα πρέπει να γίνουν στο μέλλον. Μα, αυτό ήταν μεταξύ άλλων και το επιχείρημά σας για τη συγχώνευση εφοριών. Γι’ αυτό σπεύσατε να καταργήσετε ΔΟΥ σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές επιμένοντας μάλιστα πως πράττετε το σωστό ακόμα και όταν πρόσφατα στη Βουλή σας έλεγαν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες πως έτσι απομονώνετε απολύτως τη νησιωτική Ελλάδα. Και σήμερα έρχεστε να εξαγγείλετε νέους διαγωνισμούς για τη δήθεν οικονομική μίσθωση πιο βολικών κτηρίων που θα στεγάζουν τις εφορίες στο μέλλον. Με τα παραπάνω θεωρώ ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως λογική συνοχή στην παράγραφο 2.

Κλείνω, κύριε Πρόεδρε, με τη διάταξη  της παραγράφου 5 του άρθρου 33 του νομοσχεδίου, που φέρεται να αποσκοπεί στην αποτελεσματικότερη εκπλήρωση του σκοπού του ιδρύματος «Καπετάν Βασίλης», που δημιουργήθηκε το 2011 από τους συγγενείς του μακαρίτη εφοπλιστή Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, ως ένας κοινωφελής ιδιωτικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός με σκοπό την υποστήριξη της αειφόρου αγροτικής ανάπτυξης στη Μεσσηνία.

Σε όλα τα παραπάνω δεν μπορεί κανείς να έχει κάποια αντίρρηση. Εδώ, όμως, θα πρέπει να αναρωτηθούμε: Είναι  το συγκεκριμένο Ίδρυμα το μοναδικό που  χρειάζεται την επιτάχυνση των δράσεών του μέσα από την εξαίρεσή του από δημόσιους οικονομικούς ελέγχους; Γιατί άλλα ιδρύματα με παρόμοιο αναπτυξιακό χαρακτήρα για την ελληνική περιφέρεια, δεν εξαιρέθηκαν και επιλέγετε να εξαιρέσετε μόνο το συγκεκριμένο; Οι άλλοι οργανισμοί δεν χρειάζονται να έχουν ευέλικτη διαχείριση διαθεσίμων;

Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε πως  η εν λόγω διάταξη του άρθρου 33 με τίτλο «Ρυθμίσεις για τη δημόσια  περιουσία», δεν έχει καμία σχέση  με τη δημόσια περιουσία και γι’  αυτό θεωρούμε ότι θα πρέπει να παρουσιαστεί σε ένα άλλο νομοσχέδιο χωρίς ψευδώνυμα, αν όντως χρειάζεται να αποσκοπεί στη βελτίωση της οικονομικής διαχείρισης όλων των ομοειδών ιδρυμάτων χωρίς να εστιάζεται ανεξήγητα σε συγκεκριμένες περιπτώσεις».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου