Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

ΟΜΙΛΙΑ ΜΙΚΑΣ ΙΑΤΡΙΔΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ «ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΦΙΛΙΚΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»



Πέμπτη, 4 Απριλίου 2013
 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ  ΤΟΜΕΑΡΧΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ  ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΜΙΚΑΣ ΙΑΤΡΙΔΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ  ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ «ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΦΙΛΙΚΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

Μίκα Ιατρίδη: «Οι ρυθμίσεις για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση»


Ως θετική εξέλιξη  χαρακτήρισε η Μίκα Ιατρίδη τις  ρυθμίσεις του Υπουργείου Ανάπτυξης, για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο «Διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις».

Στη συζήτηση επί των  άρθρων του νομοσχεδίου, η βουλευτής  Δωδεκανήσου, σημείωσε ότι η ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων είναι ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει τις νησιωτικές κοινωνίες μια και τα υδροπλάνα μπορούν να λειτουργήσουν ως εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης.

Αντίστοιχη πρόβλεψη υπάρχει και στην Εθνική Αντιπρόταση των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, επεσήμανε η βουλευτής Δωδεκανήσου, για αυτό και τη στηρίζουμε. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ξεκαθάρισε η τομεάρχης Ναυτιλίας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, η ακτοπλοΐα για τα νησιά μας ήταν, είναι και παραμένει ο βασικός αιμοδότης των νησιών μας, και το καλοκαίρι και το χειμώνα.


Ακολουθεί η ομιλία:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Συζητάμε σήμερα επί των άρθρων ένα νομοσχέδιο που θέλει με τις  ρυθμίσεις του να διαμορφώσει  ένα φιλικό αναπτυξιακό περιβάλλον για τις στρατηγικές και ιδιωτικές  επενδύσεις.

Δεν θα αναφερθώ επί της αρχής  για το νομοσχέδιο, αναφέρθηκε άλλωστε εκτενώς η εισηγήτρια των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ και γιατί το καταψηφίζουμε.

Είναι όμως θετική η στάση μας  στα άρθρα που αφορούν την  ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευσης  των υδατοδρομίων.

Θέλω να επισημάνω εδώ ότι  η ίδρυση υδατοδρομίων προβλέπεται  στην Εθνική Αντιπρόταση που καταθέσαμε πριν τις εκλογές.

Αποτελεί, άλλωστε, για χρόνια αντικείμενο  συζήτησης για τις νησιωτικές κοινωνίες, τα Δωδεκάνησα και τις  Κυκλάδες ιδιαίτερα, ως ένας εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης, ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει επικουρικά με τις υπηρεσίες που παρέχονται με την ακτοπλοΐα.

Βέβαια, πρέπει να τονίσω εδώ, ως νησιώτισσα, ότι η ακτοπλοΐα για τα νησιά  μας ήταν, είναι και παραμένει  ο βασικός αιμοδότης των νησιών μας, και το καλοκαίρι και το χειμώνα.

Θα ήθελα να θυμίσω ακόμα, ότι  η πρώτη προσπάθεια που είχε γίνει  από καναδική εταιρεία για την  ανάπτυξη και λειτουργία των υδατοδρομίων, σκόνταψε στη γραφειοκρατία και  χάθηκε έτσι μια μεγάλη ευκαιρία να υπάρξει ένας εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης των κατοίκων και των τουριστών.

Για τα υδροπλάνα και  τα υδατοδρόμια είχε ασχοληθεί και ο Πρόεδρος του Κινήματος, Πάνος Καμμένος, κατά τη διάρκεια της θητείας του ως Υφυπουργός Ναυτιλίας, και είχε επανειλημμένα μιλήσει για τη χρησιμότητα τους σε νησιά όπως τα Δωδεκάνησα και οι Κυκλάδες.

Όπως είπα, εμείς συμφωνούμε με την προσπάθεια του Υπουργείου Ανάπτυξης να ανακινήσει το θέμα και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας.

Πέρα από τις παρατηρήσεις που ανέφερε η συνάδελφος μου  η κυρία Μακρή, θα ήθελα ορισμένες  διευκρινήσεις σε κάποια από το άρθρα. Ειδικότερα:

Άρθρο 38: Αίτηση για χορήγηση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου. Ως παρατήρηση θα μπορούσε να αναφερθεί  ότι απουσιάζει η σύμφωνη γνώμη  της αρχαιολογικής υπηρεσίας, όπου απαιτείται. Βέβαια, οι αποφάσεις της  υπηρεσίας αυτής είναι χρονοβόρες και ίσως καθιστούν χρονοβόρα και τη διαδικασία της αδειοδότησης. Σημειώνεται ότι στο λιμάνι της Πάρου, για παράδειγμα, δεν έχουν γίνει απαιτούμενες επεμβάσεις λόγω καθυστερήσεων της αρχαιολογικής υπηρεσίας.

Άρθρο 39: Στην παράγραφο 9 που προβλέπει ότι η άδεια λειτουργίας του υδατοδρομίου είναι αόριστης διάρκειας. Αν και προβλέπεται η τήρηση και η ανανέωση των πιστοποιητικών, κάτι λογικό άλλωστε, θεωρούμε ότι θα πρέπει να αναφερθεί η εκδοχή η άδεια να είναι συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας, ίσως από είκοσι έως τριάντα χρόνια, και σε κάθε περίπτωση ικανός χρόνος για την απόσβεση της επένδυσης. Από τη λήξη του χρόνου αυτού θα πρέπει να ζητείται νέα άδεια.

Άρθρο 41: Σε συνδυασμό  με το άρθρο 39 τίθεται το ζήτημα για  το αν αυτός που έχει την αρχική άδεια, μπορεί να έχει το απεριόριστο δικαίωμα να την παραχωρεί και να την μεταβιβάζει όπου επιθυμεί. Με απλά λόγια, ενώ θα έχουν δεσμευτεί συγκεκριμένες θαλάσσιες περιοχές της χώρας, κάποιοι θα έχουν το αόριστο προνόμιο να ενεργούν κατά βούληση.

Ειδικά αν τα υδατοδρόμια που αναπτυχθούν από Δήμους, κλπ, μεταφερθούν στο ΤΑΙΠΕΔ, τίθεται ένα ζήτημα για το ποιοι θα βρεθούν με υδατοδρόμια από τη μια στιγμή στην άλλη. Το σημείο αυτό, πιστεύω ότι θέλει διευκρίνηση από τον αρμόδιο Υπουργό.

Άρθρο 48: Το τέλος 5% επί του καθαρού ναύλου, ίσως είναι υψηλό. Προσέξτε, αντίστοιχο θέμα με τη φορολογία έχουμε και για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Πιστεύω, ότι ο κ. Υπουργός, που λόγω και ιδεολογίας πρέπει να απεχθάνεται τους πολλούς φόρους, ίσως θα πρέπει να προχωρήσει σε μείωση.

Σε κάθε περίπτωση, η ίδρυση υδατοδρομίων κινείται προς την σωστή κατεύθυνση και ανταποκρίνεται και στις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της χώρας μας.

Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ και  στο άρθρο 25, παράγραφο 3. Είναι και  αυτή μια ρύθμιση από το Υπουργείο  η οποία, δεν έχω πρόβλημα να επισημάνω, ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και, σε όσους αφορά, είναι μια δίκαιη ρύθμιση.

Μια ρύθμιση η οποία ανταποκρίνεται στην κοινή λογική και είναι μια  έντιμη στάση του κράτους, απέναντι σε όσους οικιοθελώς τακτοποίησαν τις όποιες εκκρεμότητες είχαν.

Με τη ρύθμιση αυτή το Δημόσιο  δεν αποκτά καμία βλάβη και  μπορούν οι επιχειρήσεις να λειτουργήσουν  απρόσκοπτα. Η ρύθμιση αυτή αφορά  αρκετές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα  και στον κλάδο του τουρισμού, κατά συνέπεια θεωρούμε ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και δεν έχουμε πρόβλημα να τη στηρίξουμε».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου